• Lewaize

IVF Maj 2018, vill ni följas åt?

Vi var på återinförandet av våran 3 dagars cell/embryo idag! En riktigt sjuk känsla de där! Ena sekunden fanns ingenting i livmodern, å i nästa så var det en liten vit prick som var vår cellklump. Jävligt konstigt. Men sicken känsla!

Nu är det bara att vänta. Och medans vi väntar så har vi kört igång med akupunktur (min mamma utför det) och hoppas att det kommer vilja fästa :)

Fick förresten reda på att alla 4 äggen har klarat sig hittills och fortsätter fint att dela sig! Så på onsdag/torsdag får vi reda på om det går att frysa något/några utav dem :)

påbörjad IVF april/maj 2018 med första barnet
  • Lewaize
    Maria T Larsson skrev 2018-05-07 21:26:18 följande:

Hej! Jag hakar gärna på här. Gjorde ÄP i fredags och ET idag. Det är vårt andra ivf-försök, det första resulterade i en kille som idag är 18 månader. Även om vi alla är individer och reagerar olika så är det en trygghet att läsa om andra som går genom samma sak.

Välkommen! Då är vi på samma dagar :)
  • Lewaize
    Liten elak och intelligent skrev 2018-05-08 14:52:03 följande:

Ja, man får ju lita på att de vet vad de gör! Men nu blir det iaf sk coasting. Jag ska inte ta mina sprutor på tre dagar och sedan nytt ultraljud och prov. Vid kollen idag fortsätter det vara runt trettio blåsor och östrogenet fortsätter stiga ordentligt. 

Då håller vi tummarna för proverna och ultraljudet ser bättre ut nästa gång!
  • Lewaize

Hallå damer!

Fick ett mail här på morgonen att vi har ett litet embryo som klarade nedfrysningen! Det är vi jätteglada för :D

Många här inne som har testdagar nästan precis samtidigt! Vi har nämligen 20/5 :)

Läste att någon analyserade sina symptom men jag vet med mig själv att jag mår bättre om jag inte gör det :P sänker mig annars jävligt lätt om jag börjar att försöka hitta symptom och sedan kanske det visar sig att det bara var inbillning. Har faktiskt inte googlat några symptom under ruvardagarna än så länge heller vilket jag tycker är rätt sjukt :P Tror dock att jag har fått väldigt svullen och ?tung? lillmage av Lutinusen. Känner mig tjock konstant!

• Lewaize
    stellanocte skrev 2018-05-12 10:12:35 följande:

Hoppar in här jag också. Vi är inne på vårt 3:e IVF-försök. Jag sprutar just nu med Menopur, dag 9, men det ser mörkt ut för oss just nu. Första ultraljudet visade bara 3 äggblåsor så eventuellt får vi tyvärr avbryta hela försöket.

Nä fy fan!! Känner verkligen med er :( Vi hade också låga äggmognader på första ultraljudet, 5 st. Mådde förjävligt och tyckte att vi lika gärna kunde skita i allt! All mörda man lagt ner för det här usla resultatet. Vi fick också börja med Menopur i 3 dagar.

Vid äggplocket hade bara 6 äggblåsor mognat men ur dem 6 så fanns 6 ägg. 4a av dem delade sig som de skulle och ett 3-dagars ägg är i mig nu på RD 5 och en blastosyst finns i frysen :)

Än finns det hop för er!
  • Lewaize
    LillaAw skrev 2018-05-13 04:11:34 följande:

Någon av er som har ont i magen efter 5 dagen menopur? Känner mig öm och har svårt att sova. Ska man kanske kontakta kliniken då eller ska man bara räkna med att det är så det är..

Jag hade bara menopur i 3 dagar. Men hur har det gått? Kontaktade du kliniken idag :) ?
  • Lewaize
    Annha354 skrev 2018-05-15 18:29:51 följande:

Fy vad jobbigt dessa Ruvardagar är! Gjorde en FET den 10/5. Inga symtom och inget tålamod. Svårt att fokusera på annat. När har ni andra testdag? Hur gör ni för att orka vänta? Samtidigt är man ju nervs för vad det skall visa så vet inte om jag vill testa heller!

Jag har testdag på söndag 20/5 men kommer att testa på lördags istället :) Anledningen till det är att jag inte vill vara ledsen på jobbet på måndag om det skulle vara negativt, kommer ju självklart vara det ändå men då har man iaf hela söndagen att sörja.

Jag försöker att tänka bort ruvardagarn så mycket som det går och bara köra på som vanligt. Riktigt dåligt tips kag vet! Men det funkar för mig :)
  • Lewaize

Vi har också plussat :D Med testet som vi fick med ifrån kliniken men nu är vi påväg till apoteket för att köpa ett digitalt. Känns som att det är mer tillförlitligt.

Allt är bara helt sjukt och overkligt! Även om det är extremt tidigt så glädja vi åt att vi faktiskt kan bli gravida vilket vi inte trodde innan :)

Testdag är 20/5 men 1 dag hit eller dit gör väl inte så mycket ;)

• Lewaize
    Sommarhopp skrev 2018-05-19 08:09:00 följande:

Grattis!! Det där är ju ett jättetydligt plus!

Tack :D Menade mer att vi ville ha ett ?gravid? eller ?ej gravid? för då känns det mer på riktigt :P Det digitala visade också positivt men vi kan inte riktigt ta in det än för vi är nog i lite chock :)
  • Lewaize
    Jilka skrev 2018-05-19 10:18:39 följande:

Grattis!!! Vilken plustråd so far. Så vill vi fortsätta!

LillaAw skrev 2018-05-19 11:27:20 följande:

Stort grattis till dig!! :D ni får fira i helgen. Kram!

Liten elak och intelligent skrev 2018-05-19 14:58:28 följande:

GRATTIS!!!

Tack så hemst mycket :D Det har inte riktigt sjunkit in än och tror att det kommer ta ett tag innan det gör det ^^
  • Lewaize
    Jooosen skrev 2018-05-19 10:20:09 följande:

Grattis! Vi har ju varit med i samma grupp före här (i planerar barn kategorin) så könner igen dig. Fan va glad ja e för din skull!!! <3

Tack så hemst mycket :D Ja det var vi!!! Typ ifrån första försöket naturligt har vi varit med i samma trådar :P Hur går allt för er?!
  • Lewaize
    Jooosen skrev 2018-05-20 17:08:20 följande:

Underbart att ni lyckades på första ivf! Vi har precis börjat med utredning. Väntar svar på blodprov o spermaprov som kommer på torsdag! Sen blir det nog ivf om det finns hyfsade spermier. Men då sätter vi igång efter sommaren. Så blir lång väntetid nu.. men men!

Ja det är helt sjukt! Mycket kan ju fortfarande hända men vi hoppas självklart på att den lille vill stanna kvar hela vägen :)

Vi gjorde ICSI vilket betydde att han ?bara? behövde leverera 6st spermier ;) Önskar er all lycka i framtiden :D !
  • Lewaize
    LillaAw skrev 2018-05-22 09:38:02 följande:

På äggplocket igår fick jag ut 16 ägg. Idag ringde de och sa att 3 klarat sig. Samt att de gjorde icsi på alla pga det va lite lite spermier. Va var ju oförklarligt barnlösa men känns som de nu hittat anledningen att det inte går typ. Känner mig ledsen idag. Imorgon ska jag få tillbaka ett om något överlever till imorgon :/ stor oro just nu.

Var så hoppfull igår när de fick ut 16 ägg.

Så jobbigt att hela tiden slitas mellan hopp och förtvivlan.

Åh fy fan! Förstår er fullt :/ hoppas verkligen att det ändå hår vägen för er!
  • Lewaize
    Solstrål1 skrev 2018-05-23 11:32:50 följande:

Ni som satt in blastocyst, hur många dagar från isättning till testdag? Jag fått testdag en vecka efter förväntat mens, tre veckor efter uttag. Förväntat mens i morgon. Skulle så gärna vilja testa tidigare.. vill bara veta. Eller vill egentligen bara plussa. Ni som plussat, efter hur många dagar tog ni test?

Vi hade 13 dagar från insättning till testdag. Vi satte in en 3 dagars cellis och jag testade starkt positivt på RD 12. Gör som du känner för! Känns det för lång tid så testa, annars håll ut :)
  • Lewaize

Skickade lite för snabbt märkte jag :P testdag 16 dagar efter äggplock, 13 dagar efter insättning :)

• Lewaize
    Solstrål1 skrev 2018-05-25 06:17:13 följande:

Fikk en liten blödning i går på beräknat mens. Storgråtade hela dagen. Satte in tampong men hade inte kommit så mycket mer. Men nog för att det var blod i trosan. Brukar blöda rikligt första dagen. Tog test i dag bara för att bekräfta och ladda om för nya tag. Men det var positivt! Och har än så länge inte blödd mer. Overkligt!!! Ruvdag 12 i dag (blastocyst).

Grattis grattis grattis :D :D
  • Lewaize
    lizzyli skrev 2018-05-26 10:23:55 följande:

Jag är så nervös inför VUL på måndag när vi ska få se om det blir några ägg därinne. Är idag på sprutdag 4 med gonal-f, korta metoden. Och jag hoppas så innerligt på att vi får fler ägg den här gången, att flera blir befruktade och att vi kan få ett par till frysen. Vill såååå inte att det här ska sluta med ett negativt gravtest, inget i frysen och 40 tusen mindre på kontot. Dessutom är det ju så att ett FET-försök kostar betydligt mindre än en hel stimulering/äp/et-omgång.. Ifall inte lyckas den här gången menar jag *håller tummarna*

Förstår din oro :( ! Men vi håller tummarna på att det kommer gå superbra!
Svar på tråden IVF Maj 2018, vill ni följas åt?