Inlägg från: Liten elak och intelligent |Visa alla inlägg
  • Liten elak och intelligent

IVF Maj 2018, vill ni följas åt?

Efter två dagar med sänkt dos och fyra dagar utan sprutor (sk coasting) pga för många äggblåsor och för höga östrogenvärden får jag nu på ikväll äntligen ta ägglossningssprutan och på måndag är det äggplock. Nu 15-20 blåsor som växer och acceptabla östrogennivåer.    

Jilka skrev 2018-05-12 12:16:42 följande:
    Vad skönt!  Vet du någonting om ifall du får göra ET i denna cykel? Ska du ta Ovitrelle eller Suprefact? 
    Ovitrelle. De har sagt att de hoppas och tror jag ska kunna göra ET men att det kan bli totalfrys. Man får se hur jag mår efter äggplock. 
    LillaAw skrev 2018-05-13 23:02:02 följande:
    Det har gått lite bättre idag. Ska till kliniken på tisdag morgon på ultraljud så får köra vidare två kvällar till. Mår rätt bra förutom magen som känns svullen och lite öm över äggstockarna :) Är lite rädd att bli överstimulerad och då inte få sätta tillbaka äggen fören efter sommaren. Men ska inte ha massa negativa tankar. Förstår att det är större rister för de som har pcos och det har ju inte jag. Hur går det för dig? :)

Det låter klokt att kolla upp. Jag har inte PCOS och ändå fick jag för många blåsor och för höga östrogennivåer. Fick först sänka dosen och sedan coasta fyra dagar. Idag blir det äggplock. Hoppas på att man kommer kunna återföra ägg också. De sade att de tror det men får se. 

LillaAw skrev 2018-05-14 12:25:44 följande:
    Okej, ja förstår. Fick du några symtom av din överstimulering? Jag har en ganska hög dos menopur. 375 IE. Känns som sprutan aldrig tar slut när jag sprutar in det. Usch, kommer nog aldrig vänja mig vid att ta sprutor. Jag håller mina tummar för dig att äggplocket ska gå bra. Du får skriva hur det gick sedan om du orkar och inte är helt slut av medicineringen. Lycka till nu! Kram
    En del ont och ömt i magen och lite illamående. Idag var äggplocket. Det gick rätt bra men gjorde ont.  20-25 blåsor var det och svullna äggstockar. Men bara 7 ägg. Men de säger att när man coastar försvinner en del ägg men de bästa klarar sig. Kanske det stämmer. 
    Sommarhopp skrev 2018-05-14 19:17:44 följande:

PLUUUUS!!! Jag kunde inte hålla mig längre utan köpte ett rfsutest på vägen hem från jobbet. En svagt men tydligt poditivt test! Både på håll och i alla vinklar. Hoppas så att det går vägen den här gången. Det är väldigt tidigt än. Ruvsrdag 6 med en blastis.

Grattis!!!!!
    LillaAw skrev 2018-05-15 10:08:27 följande:
    Men Gud vad bra! Det är nog ganska ovanligt att alla tar sig så bra! Grattis :)
    Tack, det var en positiv överraskning!
    Lewaize skrev 2018-05-19 07:10:23 följande:

Vi har också plussat :D Med testet som vi fick med ifrån kliniken men nu är vi påväg till apoteket för att köpa ett digitalt. Känns som att det är mer tillförlitligt.

Allt är bara helt sjukt och overkligt! Även om det är extremt tidigt så glädja vi åt att vi faktiskt kan bli gravida vilket vi inte trodde innan :)

Testdag är 20/5 men 1 dag hit eller dit gör väl inte så mycket ;)

GRATTIS!!!

Blandade känslor efter dagens besök då återföring skulle ske. Fem  av sju befruktade ägg fortsatte utvecklas. Av dem blev två stycken helt optimala och verkligen toppenblastocyster. En skulle jag få tillbaka och en skulle frysas Tre av dem ska få till imorgon på sig för att se om de också är värda att frysa. 

Men.....jag hade vätska i buken. Det i kombination med hur det såg ut med mina höga östrogenvärden, många äggblåsor, att man fick coasta osv gjorde att man bedömer att det är risk för överstimulering . Därmed Ingen återföring och totalfrys. :-/ Det är på ett sätt jättebra att man inte riskerar min hälsa men ändå så snopet.....

Så....nu slutar jag med Lutinus och inväntar mens och senare ägglossning.... Så får man återföra en fryst blastocyst istället.

Jilka skrev 2018-05-20 20:01:30 följande:
    Åh. Tufft för dig ändå. Jag var ju så orolig för just detta. Kommer du hinna ha en återföring innan sommaren? Det är ju jättebra med toppblastocyster dock, det visar ju verkligen att dina ägg "fungerar". Men jag förstår att det är en seg väntan!
    Jag hoppas vi hinner. De trodde det. Om mensen dröjer så kommer man efter mens stimulera ägglossning istället för att invänta naturlig ägglossning. Just för att hinna.  Ja, men det känns bra att det blev fina blastocyster. En av de tre som skulle få till dag 6 på sig klarade sig också. Så nu är det totalt tre i frysen.
    AgnesONutter skrev 2018-05-20 17:32:31 följande:

Urgh. Hatar att vänta. Hoppas att din mens kommer som den ska så att väntan blir kort.

Det är faktiskt ganska skönt, på ett sätt, att ha lite tid emellan äggplock och graviditet. En liten stund då ens kropp är ens egen, utan mediciner och oro, då man kan dansa vilt till sin favoritlåt utan hämningar och äta sushi utan att fundera på om man kanske är gravid. Jag vet att det är en liten tröst, men man får tänka på det positivt.

Min kropp bestämde sig för att hoppa över en cykel när den hörde "totalfrys". Kändes som en oändligt lång väntetid.

Fast nu är vi snart där, på onsdag får vi förhoppningsvis tillbaka en av våra blastocyster. Känns typ overkligt och pirrigt, också är jag faktiskt lite rädd för att faktiskt bli gravid. Knas, då man längtat så. :)

Åh....du fick också göra totalfrys? Hoppas nu din återföring ger resultat.  
    Allt känns bara skit. Vi fick ju tre som de sade jättefina embryon till frysen. Man vågade inte återföra färskt eftersom jag var överstimulerad utan jag fick vänta till hormonkaoset lagt sig. De sade att de flesta frysta embryon klarar upptining. Typ 75-80%.

Idag var det dags. Jag skulle dit för återföring. När jag kört 1,5 timme och med en halvtimme kvar ringde de. 

Inget av embryona klarade sig. Inte ett enda. Alla tre är döda. Man tinade ett i taget men inget klarade det. 

Jag är så fruktansvärt jävla ledsen.
    Akira Öken skrev 2018-06-15 22:15:45 följande:
    Fyy faaan! Rent ut sagt. Vilken mardröm. Får tårar i ögonen när jag läser det du skriver. Vi blev nyligen av med 12 befruktade ägg, så jag kan föreställa mig vilka känslor du kan ha just nu. Hoppas att du har någon hos dig som kan ge tröst och stöd.

Stor kram

Ja, det här var som ett hårt slag i magen. 

Vad var det som gjorde att ni blev av med 12 befruktade ägg? Slutade de utvecklas?

Jag tycker det är så konstigt och oväntat. De har inte sagt annat än hur bra allt sett ut. Lättstimulerad. Bra värden. Alla ägg befruktade. Två jättefina fem dagars blastocyster och en lika fin sex dagars blastocyst. De sade att det är ovanligt att blastocyster dör och att våra blastocyster bedömdes ha hög chans att ge upphov till graviditet. Men så dör alla vid upptining. Hur kunde det bli så? 

Nu blir det ny IVF-behandling i augusti.

Akira Öken skrev 2018-06-16 11:27:34 följande:
    I vårt fall handlade det om felaktig hantering på labbet. Den mänskliga faktorn. Av alla saker man kan räkna med och oroa sig för under den här processen var felhantering inte något som jag ens hade funderat över. Men jag har brutit ihop och kommit igen (hjälpligt).

Vad säger er klinik om anledningen till att ingen av blastocysterna klarade upptiningen?

Vi börjar nästa behandling i slutet av juli. Kommer denna gång att nedregleras med Suprefact, vilket i mitt fall innebär två sprutor om dagen de första veckorna och sedan tre sprutor om dagen när jag börjar med Menopur. Det blir vår 5:e IVF-behandling. 4 insättningar. Inget plus.

Oj! Att det kan bli så! Man tycker ju att de gör ju inget annat.

Nej, vi vet inte. Vi ska dit nu på måndag för att kanske få veta mer.

Vi ska påbörja nästa försök efter sommaren. De har stängt på sommaren. Hoppas på a tt kunna börja nedreglera iaf under deras sommarstängning så vi inte tappar tid. Det var vår första behandling. Vi har köpt ett trepack.

Svar på tråden IVF Maj 2018, vill ni följas åt?