• Maria T Larsson

IVF Maj 2018, vill ni följas åt?

Hej! Jag hakar gärna på här. Gjorde ÄP i fredags och ET idag. Det är vårt andra ivf-försök, det första resulterade i en kille som idag är 18 månader. Även om vi alla är individer och reagerar olika så är det en trygghet att läsa om andra som går genom samma sak.

• Maria T Larsson
    Lewaize skrev 2018-05-08 21:51:30 följande:

Välkommen! Då är vi på samma dagar :)

Tack! Hur mår du? Jag googlar allt och känner efter hela tiden. Det känns som första gången även om jag har gjort det tidigare. Jag hade inte många symtom förra gången men ändå känner jag efter. Jag tänker att allt jag känner är av godo. Jag tänker att det är tecken på att något händer och utvecklas.

Jag ska kanske berätta lite mer om mig/oss. Jag blir 38 i år, min man är 8 år yngre. Våra problem beror på att jag har få ägg. 2016 gick vi genom första IVF-process. Då fick de ut 5 äggblåsor varav 4 hade ägg. 3 av dem blev befruktade, ett av dem blev vår son och de rvå andra klarade inte frysen.

I somras blev jag spontant gravid men fick ett tidigt missfal i vecka 7.

Denna gången höjde de dosen Puregon och fick ut 9 ägg! 8 blev befruktade!! Nu hoppas vi så klart att embryot i min livmoder vill vara kvar men också att de övriga 7 klarar frysen.
  • Maria T Larsson
    Jilka skrev 2018-05-09 18:32:25 följande:

Nu har även jag ett embryo, en blastocyst i min livmoder! Jag har inte ens vågat skriva för det känns som att jag skulle jinxa nåt. Har varit livrädd för att telefonen skulle ringa och säga att alla embryona var döda eller nåt. Men det gick bra. Tog blodprov i morse och hormonvärdena ser nu bra ut, så det gick med återföring. Fick även en blastis till frysen! 

Jag är så glad just nu. Även om det inte går vägen denna gång så vet jag ju att jag har ägg som verkar fungera och kunna bilda embryon som utvecklas, och det är så himla skönt. Vaknade säkert fem gånger inatt och hade drömt att de inte kunde göra en återföring, så jag kommer sova gott inatt :D

Testdag 21/5. Vi är många som ska testa ungefär samtidigt. Spännande!

Spännande! Vi har testdag 23/5. Förra gången v0gade jag inte testa innan men vet inte om jag klarar att vänta denna gången.

Lycka till!
  • Maria T Larsson
    Sommarhopp skrev 2018-05-12 06:20:32 följande:

Åh jag blir så trött på mig själv! Jag hade lovat mig själv att inte börja analysera tidiga eventuella gravsymptom innan det gick att testa med gravtest. Och ändå ligger jag här i sängen och kn inte sova utan googlar istället på alt möjligt. Jag är på ruvardag 4 idag med en blastis. Tycker mig känna igen vissa saker från sist jag blev gravid, men där jag tyvärr fick missfall. Vaknar tidigt, fastän jag vanligtvis är väldigt morgontrött, har fått finnar i pannan, magen är mee svullen på kvällen och jag svettas massor på nätterna. Alla de symptomen hade jag sist också. MEN det kan ju lika gärna bero på lutinus, och det plötslig blivit varmt ute och att jag ätit mycket på kvällen. Tempen är inte riktigt lika hög som sist så det talar ju emot. Jag blir knäpp av att bara gå och vänta! Kan det inte bli testdag snart!

Jag håller med! Jag vill inte heller känna efter men ändå sitter jag också och googlar. Jag blev gravid förra omgången men hade i stort sett inga symtom alls under varken ruvning eller graviditet. Dessutom är det så att allt man känner kan antingen betyda graviditet eller tvärtom. Inget är ju säkert.

Det som gör att jag känner efter så mycket är ju hoppet och längtan. Man vill så gärna. Samtidigt tycker jag denna period är rätt skön. I ovissheten finns också hopp. Efter testdagen kan det ju betyda att man får börja om.
  • Maria T Larsson

Så kom brevet. Av de 7 återstående äggen klarade 1 nedfrysningen. Det är i alla fall fler än förra gången även om vi så klart hoppades på fler.

Svar på tråden IVF Maj 2018, vill ni följas åt?