Inlägg från: Liten elak och intelligent |Visa alla inlägg
  • Liten elak och intelligent

IVF Maj 2018, vill ni följas åt?

Hej!

Jag hänger på i tråden! Jag är på sprutdag 3 med Gonal-F. Fjärde barnet. Men första IVF.

Jag är 38 år. Jag och mannen ville ha en liten sladdis men det har inte velat sig..... Vi går privat. Alla värden ser bra ut så de hittar ingen förklaring. Mer än min ålder då.

Jilka skrev 2018-04-30 11:54:15 följande:

Hej igen! 
    Jobbigt att oroa sig för för få ägg. Jag behöver just nu göra motsatsen. På mitt UL idag såg de 15 ägg, vilket gjorde att de var oroliga för överstimulering. Så jag ska tillbaka på onsdag för blodprov och nytt UL, men det finns en risk att jag måste vänta till näst-nästa cykel innan insättning. Problemet är att de ju har sommarstängt, så det finns en risk att insättning i så fall inte sker förrän i augusti... :( Jag håller tummarna för onsdag dock. Håller också tummarna för att dina ägg ska öka i antal!

När ska du på första UL Liten elak och Intelligent? 

På torsdag!
    Lewaize skrev 2018-05-01 09:44:09 följande:
    Gör ni då det långa protokollet eftersom ni gör en nedreglering? Men skönt att det känns bättre nu!!
    Ja, långt protokoll. Ja, men jag tycker hela behandlingen är något av en berg- och dalbana. Både hormonellt och känslomässigt-

Första ultraljudet under stimuleringen idag plus östrogenblodprov. Cirka 10 äggblåsor kunde de se, är det OK? Största var 13 mm.

Jag ska höja dosen Gonal-F från 150 till 200 under tre dagar och så nytt ultraljud på söndag. 

Nu börjar jag bli nervös. :-/

Jilka skrev 2018-05-03 19:03:36 följande:
    Jag har för mig att jag läst någonstans att de tycker mellan 8-12 är perfekt. Fast jag tror att källan är Familjeliv, hehe, så kanske inte det mest trovärdiga man kan hitta. 10 låter ju bra i så fall iallafall =) 
    Idag var jag tillbaka på nytt ultraljud efter dosökning av Gonal:F till 200E under tre dygn. 15 blåsor som absolut ser ut att bli något och lika många till små! Östrogenprov taget och de ringde sedan och östrogenet har ökat kraftigt under de här dygnen. De pratade om ev risk för överstimulering. Så nu sänker de dosen. 150E idag och 100E imorgon. Nytt ultraljud på tisdag. 
    Jilka skrev 2018-05-05 09:49:22 följande:

6 befruktade ägg blev de av de 16. Skönt att få svar så tidigt. Planerat blodprov och insättning på onsdag. Nu börjar nästa läskiga väntan, men jag försöker tänka att: Mina ägg blev befruktade! Det betyder att jag kan bli gravid. Någon gång. Och det är en skön tanke. Är också så glad att jag inte behövde vänta hela dagen på meddelandet!

Håller tummarna för dig nu Lewaise. 

Spännande!
    Lewaize skrev 2018-05-07 20:11:38 följande:

Vi var på återinförandet av våran 3 dagars cell/embryo idag! En riktigt sjuk känsla de där! Ena sekunden fanns ingenting i livmodern, å i nästa så var det en liten vit prick som var vår cellklump. Jävligt konstigt. Men sicken känsla!

Nu är det bara att vänta. Och medans vi väntar så har vi kört igång med akupunktur (min mamma utför det) och hoppas att det kommer vilja fästa :)

Fick förresten reda på att alla 4 äggen har klarat sig hittills och fortsätter fint att dela sig! Så på onsdag/torsdag får vi reda på om det går att frysa något/några utav dem :)

Åh så nervöst och spännande.
    Lewaize skrev 2018-05-07 20:03:56 följande:
    Låter ju riktigt lovande med mer än 15 små äggblåsor! Hoppas att de kan få bukt med överstimmuleringen bara men de är ju experter så det ska nog gå vägen :) Lycka till imorgon!
    Ja, man får ju lita på att de vet vad de gör! Men nu blir det iaf sk coasting. Jag ska inte ta mina sprutor på tre dagar och sedan nytt ultraljud och prov. Vid kollen idag fortsätter det vara runt trettio blåsor och östrogenet fortsätter stiga ordentligt. 
    Sommarhopp skrev 2018-05-08 18:49:57 följande:

Idag har jag varit på frysåterföring. Vi hade 3 små eskimåer i frysen. Tyvärr klarade sig bara en, men den är nu insatt och den långa ruvningstiden börjar. Spännande och läskigt.

Men hur funkar det? Om man ska göra FET, Tinar man då alla tillgängliga embryon? 
Svar på tråden IVF Maj 2018, vill ni följas åt?