• Lewaize

IVF Maj 2018, vill ni följas åt?

Heeeej! Nu har vi dragit igång med vårt första IVF försök och är på sprutdag 4 med inbokat UL på lördag 28/4 (ska på ett UL till innan äggplock någonting runt 4-5/5)! Sprutorna som jag är ordinerad är Bemfola, Orgalutran, Ovitrell & Lutinus. Vi är 27 respektive 31 år och i vårt fall är det den manliga faktorn som spökar. 

Än så länge har jag inte känt av några symptom/bieffekter av sprutorna och om jag ska vara ärlig så har jag inte känt efter heller :P Jag som trodde att jag skulle bli ett riktigt hormonmonster, fast det är la förtidigt att ropa hej nu ^^ 

Hoppas någon vill följa med på resan, det är bara att hänga på! :) 

Försöker med första barnet sedan maj 2017, påbörjar IVF behandling maj/juni 2018
  • Svar på tråden IVF Maj 2018, vill ni följas åt?
  • Lewaize
    Jilka skrev 2018-04-27 22:07:42 följande:

Hej!

Vad roligt att denna tråd skapades. Jag försöker bli gravid som ensamstående och har försökt med 7 inseminationen (började i oktober 2016). Denna månad ska jag (äntligen!) genomgå IVF-behandling. Är på sprutdag 3 med Gonal F och ska på UL på måndag. Är riktigt nervös för resultatet av äggplocket. Man har inte hittat nåt "fel" på mig, så säkert oroar jag mig i onödan. Men jag har haft en massa mindre motgångar hittills i min process, så det känns lite som att det säkert kommer komma flera - överstimulering eller dålig äggkvalité eller något annat. 

Jag har inte heller märkt av hormonerna nämnvärt. Lite dålig aptit på kvällen, men vet inte om det har ett samband. Har ju tagit Gonal F inför inseminationen också, men då var det ju endast hälften av mängden jag tar nu. Har hört att Luthinus ska vara rätt obehagligt dock. 

Var är landet är ni? Har ni fått vänta länge på behandling? 

Välkommen :D Är inte insatt i hur IVF svängen för ensamstående över huvud taget så det ska bli riktigt spännande och hoppfyllt att få följa dig! 

Vi var på vårt första UL nu idag 29/4 och det visade sig att 5 st äggblåsor hade "mognat" till sig och börjat växa. Själv blev man riktigt jävla besviken på resultatet. Läkaren skrev ut en extra spruta Menopur som vi ska ta tillsammans med de andra 2 sprutorna i 3 dagar, antar att hon inte heller var så nöjd med resultatet :P Förhoppningen är nu att flera mognar på sig fram tills onsdag, annars är det som det är. 

Jag har varit riktigt ledsen här under dagen men va fan ska man göra? Ingenting. Detta var ju bara en för koll och behöver ju inte alls resultera i att det går åt helvete under nästkommande UL, äggplocket, ICSI eller återinförandet :) 

Vi bor i Göteborgstrakten och valde den privata kliniken Livio :) 

påbörjad IVF april/maj 2018 med första barnet
  • Lewaize
    Liten elak och intelligent skrev 2018-04-29 19:50:09 följande:

Jag tycker att jag mådde rätt risigt under nedregleringen. Deppig, kände mig ful osv

Men nu känns det lite bättre. 

Gör ni då det långa protokollet eftersom ni gör en nedreglering? Men skönt att det känns bättre nu!!
  • Lewaize
    Jilka skrev 2018-04-30 11:54:15 följande:

Hej igen! 

Jobbigt att oroa sig för för få ägg. Jag behöver just nu göra motsatsen. På mitt UL idag såg de 15 ägg, vilket gjorde att de var oroliga för överstimulering. Så jag ska tillbaka på onsdag för blodprov och nytt UL, men det finns en risk att jag måste vänta till näst-nästa cykel innan insättning. Problemet är att de ju har sommarstängt, så det finns en risk att insättning i så fall inte sker förrän i augusti... :( Jag håller tummarna för onsdag dock. Håller också tummarna för att dina ägg ska öka i antal!

När ska du på första UL Liten elak och Intelligent? 

Vi ska också tillbaka på onsdag! Bästa skulle ju vara om du kunde dela med dig av dina förmånga ägg till mig så slipper vi båda att oroa oss xD

Önskar att det går vägen för er så att det inte behöver bli uppehåll under sommaren! Har hört så olika om vad folk tycker om sommarstängningen under IVF. Jag hör nog till dem som tycker att det borde vara öppet hela sommaren.
  • Lewaize
    Akira Öken skrev 2018-05-01 10:04:32 följande:

Hej!

Vi gör vårt fjärde försökt med ivf. Började nedreglering under förra veckan och äggplock kommer att ske i slutet av maj.

Jag är 36, vår barnlöshet beror på manlig faktor och vi har försökt sedan sommaren 2015 (med ivf sedan hösten 2016).

Välkommen :D

Läste lite snabbt om nedreglering eftersom flera i tråden gör detta och jag hade ingen aning om vad det var. Men nu har jag mer kött på benen :)

Önskar er all lycka!
  • Lewaize
    Jilka skrev 2018-05-01 14:04:36 följande:

Ja, det låter som en bra deal :) Teleporterar över några då :) 

Jag läste nu om någon här på FL som hade insättning redan cykeln efter, så jag håller tummarna för det annars. Men vi får väl se vad de säger imorgon. Känner fortfarande inte mer än att jag är kissnödig ofta, och kanske en lätt ömhet.

Jag är så kluven. Eller, egentligen tycker jag verkligen att de borde ha öppet såklart. Jag har varit väldigt frustrerad på vården för att jag haft otur. Remisser har försvunnit, remissvar har försvunnit, en operation av en polyp misslyckades o.s.v. Samtidigt är jag så tacksam för att jag ens får hjälp - och gratis dessutom. Bara några månader innan jag skickade in självremissen fanns inte denna möjligheten för ensamstående. Jag gick privat ett tag, men IVF är så himla dyrt så även om jag kanske har råd men ett eller två försök så känns det värt att gå via offentliga vården i Sverige först. Och då har jag som svårare att klaga... Men egentligen är det ju jättekonstigt att allt ska stå på paus för så många i två sommarmånader...

Lycka till imorgon nu :) 

Jag tror fan att teleporteringen lyckades! Nu hade jag 6 mogna ägg och kanske till och med något mer på väg! Fin slemhinna också så det låter lovande :) äggplock blir 4/5 så ska ta Ovitrell sprutan alldeles strax.

Ibland blir man mörkrädd på vården asså. Men det är en annan diskussion! Vi håller tummarna för dig att du kommer kunna sätta in snart :)
  • Lewaize
    Jilka skrev 2018-05-04 12:24:34 följande:

Kom hem från äggplocket för 2 timmar sen. 16 ägg fick de ut, vilket ju låter lovande. Bara att hoppas att några blir befruktade också. Det gjorde inte alls ont, men det är ju säkert individuellt beroende på hur bedövningen tar och så vidare. 

Fick även en dos Ovitrell just för att slemhinnan skulle fortsätta vara fin, så de planerar inför återföring. Men jag ska lämna blodprov för att se hur hormonnivåerna ligger. Så nu håller vi tummarna för några befruktade ägg imorgon! 

Ser ju jättebra ut :D 16 ägg är ju super bra ju!

Jag var faktiskt inte alls nervös, kännde att det fick bära eller brista. Vi hade 6 äggblåsor och ur de 6 äggblåsorna fick de ut 6 ägg! Vilket typ aldrig händer sa de :) Vi är väldigt förbäntansfulla nu och får se hur ?dejten? går under natten för våra små ;)

Jag tyckte inte heller att det känndes något alls med plocket! Ett litet stick typ bara. Hela teamet hör på Livio Göteborg är fantastiska och så himla goa :) Vi ligger fortfarande kvar och var klara för typ 30 min sedan och nu har jag mer känningar av menssmärta typ. Så inte alls farligt.

Lycka till nu :D kommer gå super!
  • Lewaize

De ringde innan idag och berättade att 4 av 6 ägg hade blivit befruktade! Jäkligt bra odds på den :P

Vi är försiktigt positiva nu men läkarna trodde att allt skulle gå bra med celldelningen framöver :) Insättningen blir måndag 7/5 eftersom det var mindre än 5 befruktade ägg (regelverken ni vet;) ). Men de kan, om allt går bra, fortsätta odla på dem som blir kvar och kanske till och med frysa dem! Men mer får vi veta på måndag :)

• Lewaize
    Sommarhopp skrev 2018-05-05 15:04:51 följande:

Jag hoppar gärna in här. Gör en FET på tisdah omnågon av våra eskimåer klarar upptiningen. Har 3 i frysrn sedan förra gången. Då blev jag gravid, men ägget fortsatte inte att utvecklas som det skulle och jag fick missfall i v 7. Nu äntligen får vi försöka igen. Så nervös och pendlar mellan att vara säker på att det inte kommer funka till att hoppas jättemycket. Dagarna går då lååångsamt...

Välkommen välkommen! Och lycka till imorgon :D
  • Lewaize
    Liten elak och intelligent skrev 2018-05-06 18:05:03 följande:

Idag var jag tillbaka på nytt ultraljud efter dosökning av Gonal:F till 200E under tre dygn. 15 blåsor som absolut ser ut att bli något och lika många till små! Östrogenprov taget och de ringde sedan och östrogenet har ökat kraftigt under de här dygnen. De pratade om ev risk för överstimulering. Så nu sänker de dosen. 150E idag och 100E imorgon. Nytt ultraljud på tisdag. 

Låter ju riktigt lovande med mer än 15 små äggblåsor! Hoppas att de kan få bukt med överstimmuleringen bara men de är ju experter så det ska nog gå vägen :) Lycka till imorgon!
Svar på tråden IVF Maj 2018, vill ni följas åt?