Inlägg från: Anonym (Yngve) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Yngve)

Escitalopram kroppsliga biverkningar

Efter kanske 8 veckor som vet du om du får biverkningar.
    Blev ngt. trött och kåtheten försvann.

• Anonym (Yngve)
    Anonym (SSRI) skrev 2018-04-27 00:58:28 följande:
    Det är nåt jag kommer ihåg när jag hade Cipralex, var aldrig sexuellt frustrerad. Runkade inte ens, inte för jag gör det ofta normalt sett heller men ändå.

Du hade inget problem med illamående eller magproblem?
    Inte illamående, men möjligtvis magproblem. Slutade nästan helt runka. Tömde en gång var tredje vecka.
  • Anonym (Yngve)
    Anonym (SSRI) skrev 2018-04-27 01:08:43 följande:
    Äter du dom fortfarande? Hur länge isof?
    2,5 år. Först 20 mg = drogad och sedan 10 mg = inte lika drogad.

Blev riktigt groovy på 20 mg. Lullade omkring.
  • Anonym (Yngve)
    Anonym (SSRI) skrev 2018-04-27 01:19:38 följande:
    Har för mig att jag hade zombiesymptom (inte glad, inte arg, ingenting) flera månader när jag hade Cipralex för ca 10år sedan. Hade 10mg då med, ökade till 20mg ett tag men blev ingen skillnad så gick tillbaka till 10mg vad jag kommer ihåg.
    Skönt att vara zombie och likgiltig inför allt, ibland....
    Benzo är skönare och roligare. Ja, droger är kul.
  • Anonym (Yngve)
    Anonym (Premalex) skrev 2018-04-28 19:36:48 följande:

Jag äter premalex (också ecitalopram). Gäspade, trött och illamående i ett par veckor innan det gick över. Efter ytterligare ett par månader förlorade jag förmågan att uppnå orgasm och strax därefter dog sexlusten..

I mitt fall är det ganska bra att inte bli kåt då jag inte har någon att ligga med...
  • Anonym (Yngve)
    Anonym (Ibs) skrev 2018-04-28 20:18:33 följande:
    Hade också en enorm trötthet i början, tog dem på kvällen och somnade direkt efter. Jag har också fått svårigheter att få orgasm vilket är enormt störande, det fungerar ibland men får kämpa hårt! Min sexlust är dock inte borta. Om du är tvungen att äta dessa tabletter kanske det finns något medel som gör lusten starkare som du kan använda dig av?
    Kvinna och svårt att få orgasm?
  • Anonym (Yngve)
    Anonym (Ibs) skrev 2018-04-28 21:01:34 följande:
    Ja, med cipralex är det svårt, innan var det lättare.
    Ok. Hade lätt med Citalopram 20-30 mg, men med Escitalopram behövde jag knappt längre onanera.

Om du vill kan vi höras via PM angående Escitalopram?

• Anonym (Yngve)

Blev zombie av 20 mg Escitalopram. Inte lika mycket zombie av 10 mg.
    Skönt om du vill bli avstängd. Slutade runka.

• Anonym (Yngve)
    Anonym (Nybörjare) skrev 2018-05-04 00:51:00 följande:
    Har tinitus i vanliga fall med, fast det blir olika ljud ju mer stressad/trött kroppen är. Det nya är ett "pipande myrornaskrig" eller som ett högljudt kylskåp som brummar... och det är högt... tjaaa... hoppas det försvinner, blir halvt galen av det..
    Anonym (Yngve) skrev 2018-05-04 00:38:00 följande:

Blev zombie av 20 mg Escitalopram. Inte lika mycket zombie av 10 mg.

Skönt om du vill bli avstängd. Slutade runka.

Blir man mer likgiltlig på denna medecinen? Jag trodde den skulle höja gladhetsnivån?

Är väldigt likgiltlig i vanliga fall, bryr mig inte, vill knapt ha sex till min sambos stora olycka, kan det bli sämre där med andra ord?
    Vi reagerar individuellt, du kanske reagerar på annat sätt. Blev väldigt trött på 20 mg E. Och runkade kanske en gång var tredje vecka.
Svar på tråden Escitalopram kroppsliga biverkningar