• summa21

Har mitt vatten gått?

När vattnet gick för mig kom det första bara en liten pöl. Sedan kom det lite till och lite till och sen häll det på att rinna ett bra tag. Konstaterades på sjukhuset att det var vattnet men då tvivlade jag ju knappast.

• summa21
    Micckki skrev 2018-04-29 03:33:57 följande:

Varit inne på fl sedan igår kl 11 för igångsättning.

Värkarna kom igång så att de gjorde ont först vid 22 tiden. Då hade de bytt personal till en som inte alls var lila omhändertagande...

Efter sista dosen kl 23 av medel att dricka för igångsättning så skulle vi flyttas till BB avdelningen för att sova eftersom jag inte var öppen något. Där skulle jag få sovdos samt morfin och alvedon.

De hade redan satt kanyl i handen där jag fick antibiotika och ska även få dropp där sen.

Men kärringen som flyttade oss prompt till BB hade tydligtvis inte ens läst mitt förlossningsbrev samt journal som alla de andra där det står klart och tydligt om min förlossningsrädsla samt rädsla för nålstick.

Väl på BB kommer det in någon som ska sätta en spruta i mitt lår med morfin!? NEJ TACK sa jag direkt! Har ingen berättar för dig hur nålrädd jag är? Nej de hade ingen...asså för helvete! Dick panik igen och hon nästan försökte övertala mig för jag var tvungen att vila och bla bla. Men jag stod på mig... tills slut erbjöd hon en morfintablwtt istället. Så ja, tog den samt det andra skiter. Lyckades sova ca 2 timmar. Vaknade av smärtan från värkar och känner inte bebis för tillfället. Här på BB finns det ju ingen ctg?! Ser ingen lustgas heller? Vill bara att de andra från dagpassen kommer tillbaka där de verkligen tog hand om en fy fan...läste att bebis kan bli slö av morfin. Men hur vet jag att han mår bra där inne fortfarande? Usch. Ska till kalla personal men detta känns inte alls bra...:(

Risken att bebisen blir slö är framflrallt om den föds snabbt efter du har fått morfin. Inne i magen är det ingen fara men säg till personalen om du inte känner bebisen. Jag fick petidin när jag knappt var öppen alls och sonen blev slö eftersom han kom ut knappt tre timmar senare. Han fick motgift men var trött ett par dygn.
Svar på tråden Har mitt vatten gått?