Har mitt vatten gått?
När mitt vatten gick så sa det bara "spash" och så hade jag en liter fostervatten i sängen. Men någon dag innan så läckte det lite :)
När mitt vatten gick så sa det bara "spash" och så hade jag en liter fostervatten i sängen. Men någon dag innan så läckte det lite :)
Känner du igen det som TS beskriver? Var det så när det läckte?
Det syntes inte på min kontroll att vattnet sipprat eftersom att det va så lite.
Haft totalt kanske 7 splashar sen rinner det lite men inte mycket...efter kontrollen kl 14 igår så ville hon utgå ifrån att vattnet har gått. Men allt känns så osäkert?
När vi kom in så var alla tvärsäkra på att vattnet hade gått och inte förrän vi blev hemskickade igen och jag frågade om de var säkra så frågar bm mig om de inte har gjorts någon kontroll? Nej säger jag, jag har endast berättat hur jag har känt osv...så hon drar in mig på kontroll med instrument som gjorde asont eftersom jag inte kunde slappna av sedan kollade hon med fingrarna. Livmodertappen var inte mogen men hon ville utgå ifrån att vattnet hade gått för det rann lite när jag hostade...
Blev hemskickade för att komma in igen imorgon (idag).
Sedan undersökningen har det kommit brunt på bindan. Ringde in om det men det var normalt.
Hade en hel del sd igår och blev lättad över att det kanske var på gång men fortfarande inga förvärkar? Antar jag eftersom det inte gör ont? Suck...vill verkligen att detta ska komma igång av sig själv! Blir ju dessutom osäker på om det är vattenavgång när inget sätter igång?!
Jag har enorm förlossningsrädsla och fick ha sånt samtal för ca 2 v sedan. Blev lugnare efter det men nu är jag enormt rädd och ledsen igen.
Är superrädd för alla nålar och sjukhus överhuvudtaget. Känns inte som att jag kommer att klara det här! :(