InaLo skrev 2018-04-27 05:48:23 följande:
Jag kände bara att det ran litelängst bena efter toa besök i v 38+6 med tredje barnet ca 17.00. Var lite osäker. Det ran sedan det lite eftersom hela kvällen. Jag ringde förlossningen och de sa att jag kunde komma på kontroll men valde att vänta tills dagen efter eftersom jag inte hade värkar och vi har långt till sjukhus.vi åkte på kontroll 10.30 ctg togs i 1.5 timme. Hade små värkar och bm trode inte det var vattnet trots att jag bytt 8 bindor och nu hade blodblandade flytningar. Bm tyckte vi skulle åka hem men vi valde att fika på sjukhuset och promenera. Kom tillbaks 13.30 hade då börjat få mer värkar. Ctg i 1.5 timme. Värkar med 4-5:e min. Bm ville skicka hem oss men jag sa tvär nej. Jag har för ont vid 15.30. Sedan gick det undan. Jag fick feber och förlossningen kom ordentligt i gång. Hon föddes 17.31. Tur att vi inte åkre gem då jag har 1 timmes körning till förlossningen. Både jag och bebisen hade feber och fick antibiotika drop. Febern gick över nästa dag. Bebisen föddes 1 dygn efter vatten avgång och hann då få en infektion på den tiden. De gjorde aldrig någon vaginelt undersökning på mig förens 1.5-2 timmar innan hon föddes pga infektionsrisken med tidig vatten avgång.
Oj! Vilken tur att det gick bra iaf!
Vi har tid idag kl 14 så får se vad de säger då...har fått en splash till. Idag luktade det lite unket faktiskt...