Inlägg från: Sommarhopp |Visa alla inlägg
  • Sommarhopp

BF jan2019

Jag plussade också igår. Andra försöket med ivf. Livrädd för missfall eftersom det hände förra gången, men ska försöka njuta allt jag kan av att jag åtminstone är gravid just nu. Bf 24 jan enligt min app.

• Sommarhopp
    xrayoflight skrev 2018-05-19 18:51:49 följande:

hej!

har plussat i veckan och är i v5 :D BF är 23 januari :) så pepp på detta, även om det inte riktigt känns på riktigt än ;)

Har messat iksnigel om att bli tillagd i FB-gruppen :D hoppas kunna snacka massa skit med er här :D

Vad roligt! Vi har samma BF datum! 
  • Sommarhopp

Hur mår ni andra som just plussat? Jag är idag i vecka 5 (4+4 och jag känner ingenting. Har testat flera gånger och testen har blivit tydligare och tydligare så gravid är jag ju, men borde jag inte må illa? Eller ha ont i brösten, eller iallalfall någonting!? De första dagarna kände jag mer, då hade jag lite ont i magen och sådär. Men nu är allt som bortblåst. Man kan ju inte låta bli att oroa sig för att det betyder att det inte ska gå vägen. Eller är det fortfarande för tidigt för att känna massa gravsymptom? Jag tycker nästan den här tiden är den jobbigaste. Efter att man plussat, men när man bara går och väntar på att tiden ska gå så man vet om den vill stanna eller inte. 

• Sommarhopp
    xrayoflight skrev 2018-05-21 08:49:26 följande:

vad kul att vi är på exakt samma dag :)

jag håller med om att det är jobbigt att inte veta om den kommer vara kvar, om den är frisk etc etc. Jag fick mitt första illamående igår och det var det första egentliga tecknet för mig att det faktiskt är nått som händer med kroppen :). Det finns ju de som går en hel graviditet utan att må illa så oroa dig inte för mycket :) 

Var bor du? Jag bor i Göteborg :)

Jag har bokat tid för vul på måndag om 2 veckor. Det här är en ivf graviditet, så då ingår ett tidigt vul tydligen. Hoppas veckorna går fort fram till dess.

Jag bor ca 30 min utanför Uppsala i en liten by.

När berättar ni för familjen? Vet de om att ni försöker få barn? Vi har försök i 1.5 år men ingen i vår familj vet någonting. Funderar på att berätta på mors dag, men egentligen är det ju lite tidigt.
  • Sommarhopp
    Lewaize skrev 2018-05-21 12:25:05 följande:

Svarar angående att berätta eller inte. Vi har berättat för alla som står oss nära inklusive föräldrar och kompisar men även de på jobbet. Vi berättade redan när vi började ta hormonsprutor eftersom detta är en IVF graviditet :) Många tycker säkert att det är konstigt men vi känner att vi inte orkar hysh hysha någonting.

Min är också en Ivf. Andra försöket. Jag har varit lite sugen på att berätta, så man slipper komma med konstiga bortförklaringar på aw och sånt. Men det har inte riktigt dykt upp något bra tillfälle. Och sen berättade min kollega att de skulle ha barn och det visade sig att det var samma beräknade bf som jag skulle haft om jag inte fått missfall förra gången. Då var jag glaf att jag inte sagt något. Så på jobbet tänker jag nog vänta tills efter semestern.
  • Sommarhopp
    Repet skrev 2018-05-21 14:13:38 följande:

Å vad glad jag blir för er skull! grattis!

Vi har sagt att vi väntar med att berätta tills efter första VUL (vi har också ivf graviditet, har VUL på onsdag), för då känns det lite säkrare (beroende på utfallet såklart). Min bästa kompis vet om att vi är gravida, för hon har följt med hela vägen, (i tre år nu) så hon var den första vi berättade för.

På jobbet har jag en kollega som vet om, för det var en sväng under behandlingen som jag kände att jag behövde lite stöttning. Min chef vet att vi har gjort IVF, men henne väntar jag med att berätta utgången tills det känns säkrare, så det blir väl nångång runt semestern om allt går som det ska nu.

Vi har ju hängt lite i samma ivf trådar tidigare. Vet att jag tänkte på att du och jag låg i ungefär samma fas i början när jag kom till familjeliv. Då hoppades jag så mycket på att just du skulle bli gravid, för då kändes det som att det fanns en större chans för mig också. Man tänker ju så knäppt ibland. Och nu är vi gravida båda två! Jag har vul 4 juni, så du ligger ju lite före mig. Jag håller tummarna stenhårt att det går bra för er på onsdag.
  • Sommarhopp
    Repet skrev 2018-05-24 07:53:53 följande:

De har vi, å va kul att vi båda nu äntligen är i denna tråd :) jag har faktiskt också haft ett litet extra öga på er, roligt det fär att en kan hoppas så mycket åt en person som en inte ens har träffat!

Vi har ju förvisso BF den 31/12, så jag kanske borde vara i en decembertråd, men vi hoppas lite för barnets skull att den kan stanna iaf några timmar längre. för min egen skull spelar det absolut inte nån roll, vi är bara så fantastiskt glada att vi äntligen har fått möjlighaten att få ett barn.

Var på vul igår, och allting så ut som det skulle. den va 16 mm och hade ett tickande hjärta. så läkaren sa att risken att hågot ska hända nu är liten och att vi kan sluta oroa oss... lätt att säga det. men nu är vi iaf utskrivna från RMC och ska bli inskrivna på MVC om 3 veckor, så det är ju iaf ett steg i rätt riktning.

håller tummar och tår att ni får ett lika bra besked om 1,5 veckor. efter det är det ju bara att vänta.

Det vanligaste är väl att man går över tiden så det blir säkert i januari även för dig.

Vad härligt att allt såg bra ut på vul för dig.

Idag är jag på vecka 6. (5+0) och fick vecka 3+ på clear blue. Jag är jätteglad! Förra gången stegrades aldrig testen som de skulle, och jag var beredd på att det nog var lite tidigt att få 3+ när det exakt gått 3 veckor sedan befruktning. Men det verkar ju helt klart som att allt funkar som det ska, så jag ska försöka slappna av lite mer nu. Hoppas tiden går fort till vul och att det ser bra ut även där.
  • Sommarhopp
    lovenoodle skrev 2018-05-24 09:52:13 följande:

Hej allihopa,

Tyvärr blev det missfall även denna gång, i vecka 7+0. Jag började blöda dagen innan jag skulle på mitt första vul för att datera graviditeten och visste direkt att det rörde sig om ett missfall. Igår fick jag det bekräftat och det fanns ingenting kvar så kroppen hade redan tagit hand om allt. Eftersom jag fått två missfall på raken nu kommer vi vänta med att försöka igen åtminstone en mens emellan. Läkaren sa dock att det inte är något onormalt att få två missfall i rad och att eftersom jag verkar vara väldigt fertil och har ett barn sedan innan är detta bara otur och slump. Önskar er alla andra fortsatt lycka <3

Åh nej vad tråkigt! Jag beklagar verkligen!
Svar på tråden BF jan2019