Inlägg från: Kusin Krakel |Visa alla inlägg
  • Kusin Krakel

Sambon tycker jag ska jobba

Är hans tanke alltså såhä:

4 månader är du fl på heltid

Efter 4 månader jobbar du en dag (eller natt i ditt fall då) och då är han föräldraledig en dag samt vanligt ledig en dag (som är helg)?dva du jobbar natt mellan fredag och lördag och han är fl fredag och ansvarar för barnet även på lördagen?

I så fall tycker jag att det låter som ett vettigt förslag, jag tror att det är bra att båda föräldrarna får ta eget ansvar för barnet så tidigt som möjligt, och om detta upplägg funkar för era respektive jobb låter det bra.

Det enda är ju att ni då bara får en dg (söndagar) per vecka gemensamt som familj. Det kan jag förstå är jobbigt och att det är bättre att du då jobbar tex natten mellan torsdag och fredag och han tar två dagar fl istället för en.

• Kusin Krakel
    Neppson skrev 2018-04-26 10:18:50 följande:

han tänker ju så här: (förenklad förklaring, glöm att jag jobbar natt tänk att jag jobbar dag så kanske det blir lättare)

han jobbar vardagar och tar barnet på helgen

jag jobbar helg och tar barnet på vardagarna

Så ni Sk inte ha en enda ledig dag tillsammmans? Det tucker jag inte låter så bra, rusken är ju stor då att det skapar slitningar mellan er vuxna.

Smartare då om han också vill vara föräldraledig att du är hemma 3 dagar och han 2 pch att ni har 2 dagar ledigt tillsammans, eller mäjligtvis att det bara blir en dag tillsammans.
  • Kusin Krakel
    Anonym (Nej) skrev 2018-04-26 12:17:01 följande:

Men innan ditt nattjobb då? Du behöver väl sova lite på fredagen för att orka? Eller tänkte du ha bebisen hela fredagen och vara helt slut (kanske inte ha sovit ordentligt på en vecka) och gå direkt på att jobba en hel natt?

Jg tog för givet art hn skulle vara ledig fredag och lördag och då låter det som en rimlig lösning. Inte annars.

Dvs vill han också vara föräldraledig så bör man anpassa för att möjliggöra det, men ts ska inte både jobba och ta ansvar för barnet. Syftet måste ju vara att den som inte jobbar är hemma med barnet.
Svar på tråden Sambon tycker jag ska jobba