Sharper skrev 2018-04-27 07:28:09 följande:
Jag började jobba som timvikarie när minsta sonen var 2 månader (jag var alls å fast anställd på heltid men var mammaledig där och jobbade på timmar istället). Jag jobbade ca 50% varje månad under ca 6 månader. Min dåvarande sambo jobbade 95%, vi gick alltså om varandra. Jag tyckte det fungerade bra och det var skönt att komma hemifrån :)
Alla är vi olika, vissa, som jag, älskar den första tiden/månaderna med bebismys. Andra tycker den tiden är mest jobbig och då kan jag förstå att det är skönt att jobba lite. Men jag gissar att du inte helammade nån längre tid eller kanske inte gjorde det alls? Er bebis kanske var mest glad och nöjd oavsett om mamma eller pappa tog hand om honom? Sen skriver du att det var med din dåvarande sambo och jag har ju ingen aning om varför ni separerat, men man tänker ju iaf att med den uppdelning ni hade så kan det inte funnits nämnvärd tid att ta hand om sin relation.
Alldeles oavsett att ni gjorde så, tycker du inte att det är lite konstigt av TS sambo att anse att 4 månader är för lång tid att vara hemma på heltid? I synnerhet då det inte är han som burit på barnet och ska föda ut och amma det...