Sambon tycker jag ska jobba
Jag skulle nog säga att ni borde hålla det hela ganska öppet, prata om det och försök ha några olika planer för hur ni ska lägga upp det beroende på scenario sas. Det kan ju gå hur som helst och ni har ingen aning om hur det kommer vara när barnet väl är fött.
För min del med första barnet hade jag aldrig kunnat börja jobba ens efter 6 månader, jag mådde både fysiskt (blev snittad) och psykiskt för dåligt. Sonen hade dessutom kolik i nästan 5 månader och eksem ytterligare några månader innan vi fick det i schack, vilket resulterade i mycket dålig sömn både på nätterna och på dagarna. Ammade dock inte så kunde få avlastning på nätterna när jag kände att det behövdes.
när andra barnet föddes däremot mådde jag hur bra som helst efter, hon hade lite kolik de första två månaderna (inte i närheten av lika illa som äldsta hade) men sen blev det bra och hon började sova hela nätter vid 4 månader och jag började jobba vissa kvällar och helger (när pappan var hemma och kunde ta barnen) efter 5 månader utan problem!
Så det går verkligen inte veta hur det kommer bli och att det faktiskt inte går att planera i detalj hur saker ska bli när barnet väl kommer