Min mamma dog. Kommer jag alltid att känna mig så här ensam?
Min mor gick bort plötsligt för 4 år sedan... Hon var min bästa vän, vi hittade på allt tillsammans! Resor, teater, bio och konserter. Jag var hos henne nästan jämt. Sen en dag fanns hon inte mer, hjärnblödning... Hon skulle kommit hem till mig på lunch men dök aldrig upp. Ringde hennes grannar som hittade henne på golvet, hon togs till sjukhus där hon först var vid medvetande men sedan sakta försvann bort.
Mina syskon bor utomlands, men hann hem för att ta farväl.
Jag har min pappa och hans fru men vår relation är lite speciell. Min syskon utomlands som sagt.
Mina mostrar sa att de skulle vara mig nära men de har försvunnit helt och ringer inte ens när jag fyller år... Jag tröttnade på att alltid vara den som ringde... Så nu har jag ingen kontakt med den delen av släkten längre...
Jag är ensam... Väldigt ensam... Iallafall när det kommer till det.
Men jag har tur, bara en månad innan min mor gick bort träffade jag en man, han är fortfarande i mitt liv. Hans familj tog mig till sig. En månad efter att min mor dog var det jul. De bjöd in mig! Jag har fått en fantastisk ny familj i hans familj! De kan aldrig ersätta min mamma, men det är skönt att ha dem!
Sen har jag mina vänner! Jag är väldigt öppen med dem om att jag saknar mamma. Och de förstår och är med mig på de jobbiga dagarna (om min partner inte kan vara där eller inte "räcker".
Sorgen kommer inte försvinna. Men man lär sig hantera den. Ensamheten kommer inte heller den försvinna. Men man lär sig leva med den också. Din mamma är med dig i ditt hjärta.... Glöm aldrig det... Kramar