Sluta sova på dagen
När slutade era barn sova på dagen?
När slutade era barn sova på dagen?
Okej:) Sonen är 2,5 och börjar bli väääldigt dryg att natta på kvällen kan ta upp till 2h ibland. Men är osäker på om han kommer orka vara vaken hela dagarna utan att sova middag.
Han har ifs alltid hatat att sova, så vi bråkar alltid om det men på dagen somnar han inom loppet av 5 min tors han inte vill :p
Det verkar som upp- och nervända världen hos er. Försök hålla honom mer vaken dagtid så ordnar det sig nog. Har han för många eller för långa sovstunder dagtid så kan det förstöra, han kanske inte måste sova alls dagtid.
Men 1,5 timme är ju ganska länge ändå. Till att börja med kan ni ju minska sovstunden på dagen till tex 30-40 min och se om nattningen går lättare.
Jag tycker att den här årstiden har varit perfekt för att ta bort middagsluren. Mitt barn älskar att vara ute så vi har kört på utelek istället för vila, han kan lätt roa sig i två timmar i lekparken och helt enkelt glömma bort att han egentligen är trött :D
Var tydlig med fsk då och säg att han max får sova tex 30 eller 40 min. Det bestämmer du, inte de som jobbar där! Min yngsta sov på slutet endast de dagar då han lämnades tidigt, dvs 6:30 och sov då ca 30 min. Man får prova sig fram, men att ta bort vilan helt om han sover så länge som upp till 1,5 timme kan bli väl tufft kanske.