Inlägg från: Inga bekymmer |Visa alla inlägg
  • Inga bekymmer

Sluta sova på dagen

Första barnet mellan 2-2,5 år. Mycket lättare att natta när middagsluren togs bort, före det ofta maratonnattningar.

Andra barnet: Var mkt morgonpigg och sov fortfarande middag ibland upp till 4 års ålder för att orka långa dagar på fs. Somnade tidigt på kvällen ändå. Händer att han somnar i bilen nu med om vi åker sent på em.. inte idealiskt men brukar gå okej om det inte blir så lång stund.

• Inga bekymmer
    angeliika skrev 2018-04-25 13:54:43 följande:

Han sover max 1,5 h på dagarna, men kan ju vara som du säger att han inte behöver det. Men innan nör vi testat han han blivit trött vilket lett till en gnällig unge :p

Men 1,5 timme är ju ganska länge ändå. Till att börja med kan ni ju minska sovstunden på dagen till tex 30-40 min och se om nattningen går lättare.
  • Inga bekymmer
    angeliika skrev 2018-04-25 16:56:11 följande:

Jag vet inte alltid exakt hur länge han sover då han är på fsk mån-tors men de brukar vara mellan 1-1,5h. Får testa att minska den igen :)

Var tydlig med fsk då och säg att han max får sova tex 30 eller 40 min. Det bestämmer du, inte de som jobbar där! Min yngsta sov på slutet endast de dagar då han lämnades tidigt, dvs 6:30 och sov då ca 30 min. Man får prova sig fram, men att ta bort vilan helt om han sover så länge som upp till 1,5 timme kan bli väl tufft kanske.
  • Inga bekymmer
    angeliika skrev 2018-04-26 07:40:51 följande:

Ja, fsk brukar inte vara så svåra där. Mer att det beror på när han somnar därför jag inte vet exakt :) får testa korta ner den lite :)

Det låter ju bra:)
Svar på tråden Sluta sova på dagen