• EIJ90

Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?

Anonym (Längtan92) skrev 2018-05-09 17:28:16 följande:

Nc brukar lägga in äl efter att du tempar 2-3 dgr över coverline :)

Ereya skrev 2018-05-09 16:24:49 följande:

Om det inte tog sig den här månaden kommer jag att vara bortrest under min nästa ÄL. Funkar dagen-efter-piller tror ni? Kan den förskjuta ägglossningen, om jag tar den några dagar innan beräknad ÄL? Det är ju liksom det den gör, förskjuter ägglossningen. Jag behöver dock förskjuta den nästan en vecka. Skit och piss, jag vill inte hoppa över en cykel :( 

Såg att vi har samma bim-datum. Känns som en evighet tills dess! Är så svårt att inte börja känna efter. Längtar så till ett plus =)

Håller tummarna för oss!
  • EIJ90
    Ereya skrev 2018-05-09 20:32:48 följande:

Åh ja, jag också. Är verkligen en evighet men jag tror tyvärr att det inte blivit nåt nu heller, bara en känsla jag har. Varit så... arg idag, utan anledning, arg och bitter. Jag hoppas verkligen för er skull. Känner ni av några symptom än? Jag har inga, förutom en jäkla huggande molvärk i söndags som varade en halvtimme. Annars är det verkligen helt tyst i hela kroppen.

Jag vågar nog inte heller tro. Jämför med när jag blev gravid i feb men minns inte riktigt hur det var. Jag är öm i brösten, men det är jag i vanliga fall också efter äl. Väldigt varm (men det är ju varmt ute nu). Har högre temp än vanligt (tempar med nc) men det kan bero på att jag börjat smörja med progesteronkräm. Kände lite hugg/stickningar några dagar efter äl så var nog kopplat till äl.
  • EIJ90
    Outofservice skrev 2018-05-10 19:17:17 följande:

Denna väntan på BIM...

Ser ju väldigt lovande ut =)
  • EIJ90

Äl+6 idag. Förmiddagen började med illamående, ovanligt hungrig, molvärk, trött och huvudvärk. Tänker att det är för tidigt för symtom redan. Nu framåt kvällen har jag börjat få lite ont i halsen. Så tror att jag är påväg att åka på en förkylning. Så typiskt! Känns inte som att det kan ta sig då tyvärr....

• EIJ90

Hej tjejer.

Tog ett test idag på BIM-2 och förväntade mig neg resultat. Hade bara digitala hemma.

Har varit förkyld/sjuk sedan i torsdags och är idag hemma från jobbet med halsont, igentäppta bihålor och svag feber.

Är orolig nu. Glad och orolig....

Nån som vet om sjukdom ökar risken för mf?

• EIJ90
    Linneisen skrev 2018-05-15 16:41:25 följande:

Grattis!! Fantastiskt!

Det vet jag inte, men det tror jag inte. Inte när det är så lindrig sjukdom.

Tack! <3

Var det sista jag väntade mig när man ligger hemma och känner sig dålig.
  • EIJ90
    Ereya skrev 2018-05-15 17:29:26 följande:

Men så kul, grattis!!!

Tack!!

Håller tummarna för dig också! Och att mitt frö vill stanna kvar.
  • EIJ90
    Syskonlängtan91 skrev 2018-05-15 18:18:37 följande:

GRATTIS! tror inte att förkylning ökar risken för mf, så försök njuta <3

Tack! <3

Jag hoppa verkligen att det är så. Men blir ju lite extra orolig pga det.. Chock när jag testade och var helt säker på neg.
  • EIJ90
    Ereya skrev 2018-05-17 15:10:59 följande:

BIM idag och ännu ingen mens. Jag får alltså leva på hoppet en stund till, hoho vad kul! :D hahaha!

Håller verkligen tummarna för dig <3
  • EIJ90
    Anonym (Längtan92) skrev 2018-05-17 16:00:49 följande:

Hoppas hoppas hoppas :D

Hur mår du Längtan92? Vi har ju båda bim idag och plussade för några dagar sen.

Är förkyld och har varit sjuk sen i början på veckan. Så tycker det är svårt att avgöra vad som är gravsymptom och förkylning. Tror jag ska ta nytt test i helgen.

Är rädd för mf eftersom jag fick det i mars..

När har du bf? Min är enligt NC 26/1

Kram
  • EIJ90
    Anonym (Längtan92) skrev 2018-05-17 16:50:50 följande:

Jo men idag mår jag bättre. Har haft några dagar när jag mått illa och haft noll matlust. Nu är jag ?bara? fortsatt övertrött och går på toan ofta. Var faktiskt lite orolig om tempen skulle sjunka imorse utifrån bim, men toppade istället skönt nog :)

Åhh drygt med förkylning på allt också! Hur mår du utöver den? Förstår att du är orolig för MF då, men försök att njuta av att du är gravid just nu och tänka positivt<3 håller tummarna för att allt ska gå vägen den här gången :)

Enligt nc 27/1, 17/1 enligt andra appar.

Skönt att du inte mår så illa och att tempen stigit =)

Jag känner mig konstig i kroppen. Som ett svagt illamående eller typ tryck över magen. Molvärk, kissnödig oftare, hungrig hela tiden typ.. Riktigt trött och seg, men vet som sagt inte vad som är pga förkylning...

Tog ett nytt test idag fast jag skulle vänta till helgen. Började nästan gråta när jag såg att det ökat till 2-3 veckor. När jag fick mf visade testet bara 1-2 v på äl+19 och därför reagerade jag direkt på att det kändes fel.

Har du barn sedan innan? Jag är 27 och min man 31. Inga barn sedan innan. Varit gravid en gång som då tyvärr slutade i mf. Detta är andra gången.

Håller tummarna för oss! Kul med typ samma bf <3
  • EIJ90
    Anonym (Längtan92) skrev 2018-05-17 18:26:43 följande:

Låter som många grav symptom! Tkr det är sjukt, men gillar inte symptomen samtidigt som man vill ha dem för att inte oroa sig i onödan, haha.

Åh vad skönt att höra att det ökade på testet! :D

Nope, inga barn sedan tidigare, är 26 år och mannen 22 år, är första gången jag är gravid också. Följs gärna åt :)

Man blir ju lite knäpp. Längtar typ efter att må riktigt illa och kräkas bara så man känner att det är på riktigt. Det kommer man väl ångra om det väl blir så...

Följs gärna åt jag också! Har inte vågat gå med i nån gravidgrupp än. Känns så tidigt. Är du med i nån?
  • EIJ90
    Anonym (Längtan92) skrev 2018-05-17 19:52:57 följande:

Haha precis, man lär nog ångra det direkt när det väl kommer.

Ja jag är med i en hemlig fb-grupp, vill du inte joina? :) tkr fb är lättare än här på familjeliv.

Hur går jag med? Det syns inte för folk man känner?
  • EIJ90
    Ereya skrev 2018-05-19 05:58:35 följande:

TJEJER. Om man håller upp testet mot taklampan i badrummet och man ser ett plus, är man gravid då?!

Ååå. Jag hoppas verkligen att du är gravid!! Snacka om turligt Bim-datum vi haft i så fall =)

Testa ett digitalt så slipper du gissa.

Håller tummar och tår att du joinar mig och Längtan92!! Kram <3
  • EIJ90
    Ereya skrev 2018-05-20 07:16:02 följande:

Åååh jag som just bestämt mig för att kanske testa idag igen hahaha... Jag satt med testet i handen men tänkte att jag ska logga in på FL först. Haha. Åh... Får väl vänta då, även om jag "vet". Eller fan, jag kör. Får väl köpa ett nytt test idag och kolla imorgon bitti igen. Finns väl värre sätt att spendera sina pengar på, hah!

Så spännande! Jag håller tummarna för dig <3

Låter ju bra med fortsatt hög temp och frånvarande mens.

Hoppas hoppas! Tycker väntan är hemsk. Är bara i v4+2 och symptomen kommer och går. Blir orolig så fort jag inte känner något!

Uppdatera när du vet =)
  • EIJ90
    Ereya skrev 2018-05-21 08:06:41 följande:

Jag blöder nu, utan mensvärk. Temperaturen fortsatt hög. Antar att det är kört :( Men å andra sidan vill jag bara få mens så vi kan börja om. Detta blev ett uppvaknande för min sambo som nu senast igår (när jag sade att det kanske evt. var början på missfall) sade att nästa ägglossning, då gör vi <3 Jag tror tyvärr att vårt lilla riskorn är på väg... ut... :(

Så tråkigt! Hoppas att det klarat sig ändå och om inte att mensen kommer igång ordentligt. Är så jobbigt att inte veta.

Kram från en som fick mf i mars <3
Svar på tråden Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?