• Greta88

Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?

Jahajaa skrev 2018-05-03 00:45:20 följande:

Lite kort om mig också..

Jag är 29 år och sambon 33.

Vi är inne på vårt tredje försök med första barnet.

Som någon skrev innan så undrar alla om det inte är dags för oss snart också (vi har varit tillsammans i åtta år, men är båda väldigt bekväma av oss och har inte känt oss redo för ansvaret innan). Men nu är det alltså dags! :)

Vad kul, vi verkar vara i precis samma situation och samma cykel. Spännade :D
  • Greta88
    Jahajaa skrev 2018-05-03 09:21:43 följande:

Vad roligt att kunna följas åt :) 

Vi har gått in för det lite mer "seriöst" denna månaden, så nu kring ÄL har vi haft sex typ varje dag,. Jag var helt säker på att den var igår, men imorse hade tempen sjunkit istället för stigit, så nu hoppas jag bara att den vill dyka upp så snart som möjligt, sambon åker iväg idag och jag på söndag, så vi syns inte på 1,5 vecka sen... typiskt att ÄL ska bli sen just nu :p hoppas det tar sig ändå :)

Har tempen sjunkit idag så är ju Äl idag :)

Så då är det väldig goda chanser!

Detta är också vårat första försök, kör halvhjärtat nu och sen om det inte hår vår väg så kör vi mer helhjärtat i slutet av sommaren. :) spännande tid!
  • Greta88
    Jahajaa skrev 2018-05-03 14:51:45 följande:

Jaha! Nu blev jag ju genast mer hoppfull. Min temp brukar aldrig dippa innan ÄL annars, utan brukar hålla sig konstant låg tills den höjs.. Så jag fick för mig att man får tempdipp några dagar innan ÄL. :) Ska försöka hinna få till det innan sambon åker idag då ;)

Jag får en dipp på själva ÄL dagen, förra månaden sänktes tempen 0,4 grader för att sen höjas en hel grad två dagar senare (mätte aldrig dagen efter)

Och exakt 14 dagar senare på ?dipp dagen? får jag mens :)

Räknar med att min Äl/dipp kommer imorgonbitti.

Tycker kvinnokroppen är så häftig!

Brukar ha 27-29 dagars cyklar så räcker jag tempar runt Äl för att veta när det är fritt fram så att säga ;)

Har aldieg klarat av hormoner så det är välsigt skönt att slippa.

Klart du ska vara hoppfull! Håller tummar och tår för att det lyckas :)
  • Greta88
    Linneisen skrev 2018-05-08 07:29:26 följande:

Jag tror att jag är gravid men det digitala var negativt!? Bim-4 idag. Får gå i ovisshet och hoppas det visar starkare imorgon bitti. Ska köpa ett till digitalt också.

Jag ser ett svagt streck! Grattis :D
  • Greta88
    Linneisen skrev 2018-05-09 06:22:45 följande:

Jo men visst är jag gravid! :D

Stort grattis, igen :D
  • Greta88
    Anonym (Catherine) skrev 2018-05-09 09:19:41 följande:

Har inte skrivit så mycket, men jag plussade i förrgår! Bim idag 9 maj.

Stort grattis! Vilken underbar känsla <3
  • Greta88
    Jahajaa skrev 2018-05-15 09:21:19 följande:

Åhh Grattis! Ja det ser ju onekligen ut så! :) jag tog ett test igår, men det var sopblankt, så nu tänker jag vänta några dagar till :) Enligt NC är jag på ÄL + 8 idag, men jag är hyfsat säker på att jag är på ÄL + 10 :) är det ett testa tidigt, eller ett vanligt test du hade?

Testade med ett Babyplan testa tidigt från billiga-tester :)

Testade igår med men fick helt negativt, kunde inte ens ana någonting. Så håller tummarna det visar för dig snart!

Ska spara mitt digitala till BIM
  • Greta88
    Linneisen skrev 2018-05-15 09:26:55 följande:

Grattis!! <3

Ereya skrev 2018-05-15 12:35:55 följande:

Helt klart, åååh! Grattis!!

Tack <3
  • Greta88
    Ereya skrev 2018-05-15 17:42:57 följande:

Ni som he plussat, stort stort grattis till er., <3

Vad har ni för symptom, om ni har några?

Bim -2 här och för första gången på länge är jag inte placebogravid, jag tror mig veta att det inte har tagit även fast det absolut finns en chans. Allt är som vanligt förutom att det drar i vänster sida, i äggstocken ner mot ljumsken. Det gör inte ont men "känns" hela tiden och går liksom inte att tänka bort. Rikligt med sekret också :) Samma dragande känsla har jag haft sedan i förrgår kväll, men testerna visade negativt så sent som igår (ÄL+12).

Nu är jag bara v.3+4 men känner ingeting. Var säker på det skulle bli negativt men kunde ändå inte hålla mig från att testa tidigt.
  • Greta88

V 6 nu (5+3)

Mår bara bra.

Börjat komma en del värk i magen nu, framförallt under nätterna eller när jag annars ligger ner.

Ömma bröst och bröstvårtor har jag haft i en vecka snart.

Inget illamående än iaf :) Hade gärna sluppit det helt.

• Greta88

Vad komiskt, vaknade imorse med illamående. Bara för jag kände mig lite kaxig igår

Det där med att vakna tidigt har jag också märkt, sen är det omöjligt att somna om.

Svar på tråden Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?