• Zandylina

Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?

Äntligen så har jag fått min fasta gubbe på ägglossningstest har aldrig hänt förut, å haft kraftigare ägglossningskänningar än nånsin även molvärk å så. Dessutom haft både värk från vänster och höger äggstock så kan bli intressant. Haft en jädra PMS också i 3 dar nu. Får nog säga tack vare Rosenrot å Macapulver som detta hände.

Å myst i massor gjort senaste 2 veckorna så hoppas man lyckas denna gång.ska även mysa ikväll igen!

Så nu börjar väntan på BIM som är runt 8-10/5!

• Zandylina

Visar sig att FF satte ut min ägglossning i måndags istället för söndag nu när haft förhöjd temp i 3 dar efter dippen, denna långa väntan till BIM kan driva en till vansinne. Kommer testa först runt den 7/5 för har BIM mellan 8-11/5 så får man se.(oregelbunden cykel) Har ej så mkt symtom än dock mer än lätt illamående å nysningar. Kul att följas åt. ????

• Zandylina

Hej alla. jag blivit lite fundersam då jag vet säkert att jag hade ägglossning då ägget släppte senast i måndags med positiva digitala ägglossningstest lördag och söndag men negativt måndag kväll.hade också jätteont först höger sida på lördag dag sen söndag på vänster sida.. tempen fortsatt stiga eller ligga högt ej haft nån tempdipp än däremot idag haft ilningar i livmodern först på höger sida till och från hela dagen..sen på vänster sida till och från nu på kvällen samt illamående senaste två dagarna..samt konstant törstig,
    Nu dock ikväll tog jag ett ägglossningstest på skoj å vad händer 2 streck på det, fattar nada eftersom vet att hade den i måndags vad sjutton kan detta vara? E så konfunderad just nu på min kropp...

• Zandylina
    Linneisen skrev 2018-05-06 22:02:47 följande:
    Finns två förklaringar tror jag.

Vad jag vet är att ältest visar positivt om man är gravid.

Vad jag inte vet helt säkert men har för mig är att ältest kan visa positivt av någon anledning efter äl i väntan på mens även att man inte har äl, och inte är gravid.
    Tack för svar :D dock har jag inga test hemma har beställlt men dem kommer nog ej förrens imorgon eller tisdag tidigast..så får nog avvakta lite med testingen tyckte bara det var lite skumt..haha
  • Zandylina
    Ereya skrev 2018-05-07 08:17:22 följande:

Jag har hört att ägglossningstest visar positivt om man är gravid. Jag hade själv häftig molvärk igår på höger sida, en vecka efter ägglossningen, men jag tempar eller ägglossningstestar ej så jag kan inte kolla om jag får amma resultat som du. Mitt råd är att vänta 14 dagar efter ägglossningen och sedan testa dig. Då borde det visa positivt. Testet blir ju säkrare ju längre man väntar men det är verkligen svårt att sitta på händerna!

Tack för svar, jo jag också hört kan visa positivt om man e gravid men ska vänta testa tills onsdag i allafall då jag ska ha men nån gång mellan imorgon å 11/5 heh. En väntans lek detta
  • Zandylina
    Linneisen skrev 2018-05-12 06:56:16 följande:

Bim idag och jag tog ett till test. Starkt plus! <3 la in bild på svaga streck här i veckan.

Grattis å lycka till!!
  • Zandylina

Själv sitter jag med lätt molvärk å ömma bröst men fick kraftig tempdipp i morse efter tempen legat hög å ska ha BIM imorgon eller måndag å tog vanligt test idag som vart negativt så sket sig nog denna gången med. Får väl se om mens dyker upp. Suck

Jaja blir ev paus i försökandet nu över sommaren iallafall ej planerat vi kör på när känner fört utan test å sånt händer det så händer det.

• Zandylina

Jahopp som misstänkte idag kom syndafloden som ett brev på posten å tempen låg den dippa igår så vart beredd i allafall får se om blir bytt försök eller om man pausar lite i det. Suck

Grattis till alla dom plussat å lycka till ni som väntar!

Svar på tråden Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?