Re9 skrev 2018-04-27 11:01:32 följande:
Var hos barnmorskan igår och fick min graviditet bekräftad. Vecka 5 så hon, då min senaste mens var den 21 mars. Blev inte inskriven än då jag ska till min gynekolog den 7 maj för att kolla så fostret ligger i livmodern. Då dem antog att jag hade blockerade äggledare och inte blivit gravid på 1 1/2 år. Man hoppas ju att allt ser ut som det ska. Jobbigt med väntan. Min graviditet blir ju en riskgraviditet. 39 år med sjukdomar och rädslan att barnet inte skulle vara friskt finns där i huvudet. Har mycket halsbränna och molande värk nere i magen,igår lite illamående,ständigt kissnödig även om man inte behöver. När blir man inskriven hos barnmorskan?
Man måste först konstatera att fostret finns i livmodern och inte i ÄGGLEDAREN (vilket finns stark misstanke om eftersom du har blockerade äggledare sa du.) Spermier kan ändå komma in, men om inte ägget kan komma ut kommer det inplantera sig i äggledaren, den spricker och man får då fullt med blod i kroppen och måste opereras.
OM det finns i äggledaren måste både äggledaren och fostret tas bort innan allt spricker !
Så man måste nu kolla EXAKT var det befruktade ägget har fastnat. Först efter man sett ett foster med hjärtslag (hjärtslag brukar man se runt v.8+0) först efter det får du komma till barnmorskan.