Inlägg från: Anonym (Ring gyn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ring gyn)

Hur länge vänta på ordentlig blödning

Kan ju vara så att gyn missbedömt, så att graviditeten var yngre än de trodde och den därmed inte alls avstannat. Kanske var det bara för tidigt för hjärtslag.

Kontakta dem igen och be om ett andra VUL om du fortfarande har positiva gravtester

• Anonym (Ring gyn)

Har du skrivit rätt datum?

Har du det så vidhåller jag mitt råd det skadar inte att kolla upp, om du kontaktar sjukvården igen se iallafall att du inte tar något utdrivande innan det bekräftas igen.

För om du blev gravid i slutet av Mars låt oss säga 20:e(antar då att du menar befruktning) så borde du ju idag vara i gravidvecka 5??

Så att graviditeten skulle avstannat i v 6 för nästan en vecka sedan känns inte rimligt.

Om de inte är väldigt duktiga så är det också svårt att bedömma ultraljud så tidigt. Och småblödningar behöver ju absolut inte betyda någonting.

• Anonym (Ring gyn)
    Anonym (Ring gyn) skrev 2018-04-24 10:04:06 följande:

Har du skrivit rätt datum?

Har du det så vidhåller jag mitt råd det skadar inte att kolla upp, om du kontaktar sjukvården igen se iallafall att du inte tar något utdrivande innan det bekräftas igen.

För om du blev gravid i slutet av Mars låt oss säga 20:e(antar då att du menar befruktning) så borde du ju idag vara i gravidvecka 5??

Så att graviditeten skulle avstannat i v 6 för nästan en vecka sedan känns inte rimligt.

Om de inte är väldigt duktiga så är det också svårt att bedömma ultraljud så tidigt. Och småblödningar behöver ju absolut inte betyda någonting.

Skulle ju stå 7.. inte 5....

Och då borde det ju stämma utmärkt att du skulle varit i v6 förra veckan. Då kan det fortfarande vara svårt att se hjärtslag
Svar på tråden Hur länge vänta på ordentlig blödning