Inlägg från: Anonym (lolo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (lolo)

Hur länge vänta på ordentlig blödning

Blev oplanerat gravid i slutet av mars. För cirka två veckor sedan försvann mina tidigare symptom och i måndags för en vecka sedan började jag småblöda. Gick till gyn i torsdags som konstaterade att graviditeten avstannat i vecka 6.

Nu har jag gått och småblödit i en veckas tid men i princip bara så att det blir små fläckar i trosorna. När jag tidigare fått missfall har det liksom alltid kommit ut på en gång. Min fråga är därför hur lång tid jag måste vänta innan utdrivningen sätter igång på riktigt? 

Ja, jag vet "hur långt är ett snöre? osv" men tänkte ändå att det finns någon klok person härinne som kan ge mig lite mer information.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Hur länge vänta på ordentlig blödning
  • Anonym (lolo)
    Anonym (Ring gyn) skrev 2018-04-23 16:01:58 följande:

Kan ju vara så att gyn missbedömt, så att graviditeten var yngre än de trodde och den därmed inte alls avstannat. Kanske var det bara för tidigt för hjärtslag.

Kontakta dem igen och be om ett andra VUL om du fortfarande har positiva gravtester

Tack för svar.

Jag vet att graviditeten avstannat eftersom inget hade hänt på en vecka mellan två VUL. Det är 100% säkert att det är ett missfall. Det är bara drygt att gå och småblöda hela tiden och jag skulle gärna vilja att allt kom ut.
  • Anonym (lolo)
    Fia 28 skrev 2018-04-23 15:01:04 följande:

För mej tog det en vecka.

Tack för svar. Hoppas på att det ska komma igång ordentligt för mig snart också då
  • Anonym (lolo)
    Anonym (Ring gyn) skrev 2018-04-24 10:04:06 följande:

Har du skrivit rätt datum?

Har du det så vidhåller jag mitt råd det skadar inte att kolla upp, om du kontaktar sjukvården igen se iallafall att du inte tar något utdrivande innan det bekräftas igen.

För om du blev gravid i slutet av Mars låt oss säga 20:e(antar då att du menar befruktning) så borde du ju idag vara i gravidvecka 5??

Så att graviditeten skulle avstannat i v 6 för nästan en vecka sedan känns inte rimligt.

Om de inte är väldigt duktiga så är det också svårt att bedömma ultraljud så tidigt. Och småblödningar behöver ju absolut inte betyda någonting.

Tack för svar.

Sista mens var den 6:e mars. Jag har en cykel på 27 dagar cirka. Skulle alltså varit 7+1 idag.

Graviditeten kunde anas men ej fastställas säkert på VUL den 9:e april. 3 dagar senare, den 12 april så kunde gyn tydligt fastställa graviditet.  

Jag skulle ha gjort en medicinsk abort den dagen (12 april) men tvekade. Vi bokade därför återbesök den 19 april så att jag skulle ha tid att tänka över beslutet.

Den 15 april började jag blöda och hade då inte heller några symptom sedan flera dagar tillbaka. När jag kom tillbaka till gyn den 19 april så kunde hon konstatera att ingen utveckling skett alls mellan den 12e och 19e april.

Jag vet att det är ett missfall. Jag har fått cirka 10 missfall i mitt liv och dessutom två fullgågna graviditeter. Känner min kropp ganska bra. 

Vill bara veta hur lång tid det kan ta innan allt kommit ut.
  • Anonym (lolo)
    Elol25 skrev 2018-04-24 19:30:04 följande:

Hej jag fick reda på att jag var gravid i februari , i vecka 10 slutade mitt illamående och jag åkte in och gjorde ett tidigt ultraljud - det visade att det avstannat någon gång i vecka 8 . Gick till "v12" utan att det kommit ut så till slut gjorde jag en medicinsk abort

Tack för svar. Kanske gör samma sak snart. Det är drygt att gå och småblöda varje dag men utan att kroppen riktigt fattat att den behöver stöta ut det. 
Svar på tråden Hur länge vänta på ordentlig blödning