Anonym (Ring gyn) skrev 2018-04-24 10:04:06 följande:
Har du skrivit rätt datum?
Har du det så vidhåller jag mitt råd det skadar inte att kolla upp, om du kontaktar sjukvården igen se iallafall att du inte tar något utdrivande innan det bekräftas igen.
För om du blev gravid i slutet av Mars låt oss säga 20:e(antar då att du menar befruktning) så borde du ju idag vara i gravidvecka 5??
Så att graviditeten skulle avstannat i v 6 för nästan en vecka sedan känns inte rimligt.
Om de inte är väldigt duktiga så är det också svårt att bedömma ultraljud så tidigt. Och småblödningar behöver ju absolut inte betyda någonting.
Tack för svar.
Sista mens var den 6:e mars. Jag har en cykel på 27 dagar cirka. Skulle alltså varit 7+1 idag.
Graviditeten kunde anas men ej fastställas säkert på VUL den 9:e april. 3 dagar senare, den 12 april så kunde gyn tydligt fastställa graviditet.
Jag skulle ha gjort en medicinsk abort den dagen (12 april) men tvekade. Vi bokade därför återbesök den 19 april så att jag skulle ha tid att tänka över beslutet.
Den 15 april började jag blöda och hade då inte heller några symptom sedan flera dagar tillbaka. När jag kom tillbaka till gyn den 19 april så kunde hon konstatera att ingen utveckling skett alls mellan den 12e och 19e april.
Jag vet att det är ett missfall. Jag har fått cirka 10 missfall i mitt liv och dessutom två fullgågna graviditeter. Känner min kropp ganska bra.
Vill bara veta hur lång tid det kan ta innan allt kommit ut.