elsi skrev 2018-04-29 11:34:17 följande:
Vad baserar du det påståendet på?? Vilken löjlig generalisering. Jag har haft mina barn på förskolan, men de har naturligtvis även varit hemma med sina föräldrar.
Självklart fungerar det att ha både surfplatta och penna, TV och spela memory, förskola och hemmatid.
Ja, jag säger definitivt att det fungerar. Sorgligt om det inte gör det för dig, men det säger mer om dig själv än om andra.
Och när du hänger på Familjeliv då? Det är inte skärmtid? Tappar du förmågan att hantera en penna och sträcka dig över bordet efter memorybrickorna. Eller klarar du att ha balans mellan skärm och annat i ditt liv?
Förstår inte varför du för det första blir så defensiv, jag säger att vi valt bort men att de kommer få varsin platta av tomten till jul när de är 5 år.
Barn är "hands-on-learning" och behöver rörelsen och fysiskt känna saker i hand, aktivs se höra och känna, det är det absoluta bästa för dem. Därför anser vi inte att en platta hör till småbarnsåren.
Vad andra gör skiter vi fullständigt i, blir som sagt var fundersam och ledsen för många barns skull.
Så många gånger att man hört hur less vissa föräldrar är på dessa plattor hemma då det är en ständig källa till bråk.
(Som om man inte har nog med diskussioner med sina barn).
Men, men, det är vad Jag tycker. Du behöver inte gilla det, du gör som du vill ändå. Jag tänker inte ens försöka få dig att ändra dig.
För övrigt kan du inte jämföra mig och min skärmtid med en 3 årings skärmtid det blir helt galet.
En fråga bara.
Vi står ju uppenbarligen på helt olika sidor i frågan.
Istället för att bli upprörd på vad jag tycker och gör så förklara varför det är så vansinnigt bra med platta för så små barn som är i förskoleåldern. För jag har helt ärligt inte förstått det.