Måste man uppfostra barn på modernt vis?
Barn i dag saknar uppfostran. De är själviska och bortklemade. Dessutom så är de politiskt indoktrinerade. Jag har 3 barn. Ett av dem är som jag, står för det man tycker även om det anses fel med dagens åsiktskorridor.
Jag ser sällan barn spontanleka som jag gjorde. Född 67. Vi var alltid ute och lekte, byggde kojor, spelade fotboll, ishockey, åkte skidor. Vi kunde underhålla oss själva i timmar. Tycker att barn idag är lata hemska och oförskämda. De två andra barnen är helt olika mig. Tycker exakt så som anses rätt...
Det är svårt att fostra barn. Vad som anses modernt är gammalt i morgon.
Jag har fostrat mina barn med krav på att hjälpa till hemma med sysslor. Massor av kärlek och närvaro. Med att ifrågasätta det som sägs i tv radio och tidningar. Fredagar var mysdagar. Att vara ärliga artiga mot alla. Att lära sig att förstå att alla människor är inte snäll.
Vi hade hundar och katter. Djur är bra för barn. Familjen är det viktigaste. Att ibland får man stå tillbaka för någon annans skull. Att man inte alltid får som man vill..,att vara arbetsamma och skötsamma. Jag tror att man har det inom sig om man är en bra förälder. Läsa böcker om barnuppfostran är löjligt. Människor har i slla tider fostran barn innan böcker fanns. Behöver man läsa böcker om barnuppfostran ska man nog inte ha barn. Bästa beviset är väl att det hela tiden kommer nya metoder och synsätt. Man ska lita på sig själv.