Måste man uppfostra barn på modernt vis?
Att "uppfostra barn på ett modernt vis" tror jag är nödvändigt för att barnen senare ska klara sig i samhället. Det betyder inte att man ska lämna ungen med ipad i handen och sedan inte bry sig. Däremot så är det inte nyttigt att vara väldigt motsträvande när det kommer till ny teknik.
Jag tror på att ge sitt barn så många möjligheter som det bara går. Datorer, surfplattor, telefoner och internt har en naturlig del i min vardag, alltså kommer det ha det i mina barns vardag också. Antagligen kommer jag läsa böcker från en läsplatta på kvällen istället för att köpa hem en massa böcker (dessutom miljövänligare).
Det betyder inte att man bara sitter inne framför en skärm och lever något slags osocialt digitalt liv. Aktiviteter i naturen plus idrott har också en stor del i våra liv så jag tvivlar inte på att vi kommer vara ute och "göra sånt som man gjord förr" och aktivera oss med annat...Utflykter, bygga träkojor eller bara spontan lek på gården.
Barnen blir som sin föräldrar. stirrar man bara in i en skärm hela dagarna och inte gör annat så kommer barnen ta efter det beteendet.. men teknik i sig kommer inte skapa ett sådant beteende om man har närvarande föräldrar som även gör annat.
Jag hade förövrigt mobiltelefon och egen dator när jag var 13 och jag är 30+ idag.