Inlägg från: Anonym (Kelly) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kelly)

Får din tonåring röka hemma?

Genom att röka tillsammans med ditt barn och prata om bra saker över en cigg är lika med att uppmuntra ditt barn att fortsätta röka och att det är helt okej för dig.

Känns det bättre för dig att ha någon att synda med? I detta fall din dotter.

Aldrig att jag skulle låta mina barn röka här hemma vill inte ens se dom med en cigg i käften.

Även att jag skulle veta att dom röker ändå skulle jag aldrig tillåta det här hemma. Jag sänder ut att det inte är okej med att mitt barn röker och att jag inte accepterar det.

Tänk på vad ni sänder ut för signaler till era barn!

• Anonym (Kelly)
    Vild mamma skrev 2018-10-28 08:35:58 följande:

Självklart får min dotter röka hemma/öppet, idag är hon 17 år, och har rökt hemma sedan hon var 14.

Det har varit bra att inte se henne behöva smyga med detta utan få vara sig själv och inte känna någon stress och panik över att vara rökare.

Din dotter är väl uppfostrad av dig som själv röker och din dotter tagit efter det av dig.

Om du var mer insatt vad som händer med organen i kroppen och hur det påverkar din dotter i framtiden hade du aldrig accepterat en cigg i mun på din dotter.

En förälder som bryr sig om sitt barn hade aldrig tillåtit detta om man inte vill sitt barn illa.
  • Anonym (Kelly)
    Anonym (Tillåter självklart) skrev 2019-03-12 04:58:22 följande:

Svaret på frågan är ja!

Nu brakar moralpaniken ut men min dotter har rökt hemma sedan 13 års åldern, mina bonusbarn röker, yngsta snart 14.

Ser det som helt okej att de röker hemma, i skolan eller vart de än befinner sig, och det beslutet har aldrig föranlett ngr. bekymmer med andra saker, alla sköter skolan, har bra betyg, bra uppförande osv.

Om någon av dina barn får cancer eller får sämre hälsotillstånd just för ciggen vad har du att säga då?
  • Anonym (Kelly)
    Anonym (Ja) skrev 2019-09-23 17:58:17 följande:

Ja, mina två tonårsdöttrar får röka hemma. Inget konstigt med det.

Du är antagligen fullt upptagen med annat eller inte orkar tjata på dina tonåringar.

Som förälder så hör det till att man tjatar och gnatar på sina barn och har regler och står på sig som förälder.

Detta är ett tydligt tecken på att du struntar i dina barn tyvärr eftersom rökning har en stor invärkan på ens kropp.

Om dina barn får kOL, cancer eller problem med sin andning så hoppas jag att du känner skam du har INTE gjort det du kunnat göra.

Tonåringar är barn och vet inte deras egna bästa det är därför det finns åldergräns på just rökning och mycket annat.

Dagens uppfostran är för slapphänt.
Svar på tråden Får din tonåring röka hemma?