Får din tonåring röka hemma?
Anonym (Tillåter självklart) skrev 2019-03-15 22:19:33 följande:
Skönt med en till som tänker som jag.Svar på frågan i tråden, ja vi röker tillsammans och ser inget fel i det. Skulle kännas underligt att gå ut olika tider eller åt varsitt håll när man ska röka.
Förstod att den skulle bli en hel del fördömanden, men i vår familj funkar det bra, och ser det som mer positivt att de är öppna med sitt liv än slutna med vad de gör.
Sanningen är att du är svag, feg och ynklig som inte vågar vara förälder till ditt barn. Ditt eget beroende och din vilja att vara dina barn till lags är starkare än din modersinstinkt som ska skydda dom.
Men visst, det är jobbigt att sätta gränser och istället intala sig att "i vår familj funkar det bra". Tro fan det funkar bra då du väljer den enklaste vägen.
Får jag fråga, har du ett vettigt argument för det du håller på med? Annat än svamlet att det av någon anledning skulle vara "självklart", att de är "öppna med sitt liv" vad nu det då betyder och att ni slipper gå åt olika håll när man ska röka.
Att vara svag är en sak, att vara såpass ynklig att man som vuxen inte sätter ner foten för sina barns skull, mot något så destruktivt och korkat som rökning, är för mig tamigfan ofattbart...