Inlägg från: Anonym (Tillåter självklart) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tillåter självklart)

Får din tonåring röka hemma?

Svaret på frågan är ja!
    Nu brakar moralpaniken ut men min dotter har rökt hemma sedan 13 års åldern, mina bonusbarn röker, yngsta snart 14.
    Ser det som helt okej att de röker hemma, i skolan eller vart de än befinner sig, och det beslutet har aldrig föranlett ngr. bekymmer med andra saker, alla sköter skolan, har bra betyg, bra uppförande osv.

Anonym (kls) skrev 2019-03-12 16:55:40 följande:
    Se där, årets förälder! Skrattande Inte nog med att du (självklart) medvetet låter dina barn förgifta sig långsamt till döds, det går även att mellan raderna utläsa en del stolthet kring eländet. 

Antar att du är arbetslös, bor i husvagn och går klädd i t-shirts med vargmotiv. 
    Tack!

Aldrig jobbat, inte husvagn - tält! T-shirt är kallt, alla går i luvtröjor med varg både på fram & baksida för att verkligen fylla upp såklart.. tror du på det själv?

Seriöst, har det bra med allt vad gäller socialt liv, bara för att jäntorna röker gör detta inte att allt annat är misslyckat, jag är inte stolt, men nu är det så, och inget jag bett dom om. Nu röker dom och vi har tagit beslutet att låta de fortsätta.

Vet faktiskt flera som låter sina döttrar röka i hemmiljö, såg på tv igår eller vad det var att rökningen på skolgårdar har kraftigt gått upp, så det är nog inget som  enbart händer här, utan att trenden har vänt igen.
    När vi var unga köpte man 10 pack och rökte hej vilt, men i rökrutan, med lärare dessutom, de frågade om cigg om de hade slut.

Så alla som hade föräldrar som lät oss röka bodde i husvagn?
    Vet faktiskt ingen som bor i husvagn med barn.

De gör faktiskt annat också än bara röker, de går i skolan, gör läxor, idrottar mm, ni får det till att de inte gör ngt annat än bara röker på fritiden, kan lugnt meddela att de är fullt aktiva med att leva också, men de röker då o då, det är skillnaden, och ingen blir tvingad att röka om de kommer hit, de har full frihet att välja, vuxna som unga.
    Anonym (Pia) skrev 2019-03-15 21:07:34 följande:

Ja, båda mina tonårsdöttrar röker och de är 14 och 17. De får dock inte röka inomhus. Jag röker med så vi röker ofta tillsammans.

Skönt med en till som tänker som jag.

Svar på frågan i tråden, ja vi röker tillsammans och ser inget fel i det. Skulle kännas underligt att gå ut olika tider eller åt varsitt håll när man ska röka.

Förstod att den skulle bli en hel del fördömanden, men i vår familj funkar det bra, och ser det som mer positivt att de är öppna med sitt liv än slutna med vad de gör. 

Vi är olika det är bara att inse, vi fick frågan här och jag svarade hur vi gör.

Sedan alla dessa unga som röker på stan, utanför fritidsgårdar etc. känner ni inte att era barn luktar rök? Om ni gör det och accepterar så tillåter ni ju det fast på annat sätt.
    När min dotter var så ung och kom hem o luktade rök så tog jag tag i det, försökte givetvis säga nej, men efter att det inte funkade så fick hon röka hemma öppet ist. Hon klagar inte fast hon är vuxen nu. Hon brukar säga att det var ett bra beslut jag tog.

Visst finns det enstaka folk som reagerar på att bonustjejen (13 år) står tex. utanför affärer och röker när vi är inne och handlar men inte så många som ni vill få det till, i vardagen bryr sig inte folk lika mkt som på nätet.

I hennes umgänge röker flera, de gör det även hemma hos sig, så deras föräldrar har tagit samma beslut som oss. 

Svar på tråden Får din tonåring röka hemma?