Inlägg från: Delilah2001 |Visa alla inlägg
  • Delilah2001

BF Januari 2019

Sofia12310 skrev 2018-05-24 15:09:16 följande:

Hej! Var på vul idag

Har ju oregelbunden mens så skulle kolla hur långt gången jag var men hinnsäcken var tom var i en annan kommun än där jag bor för de var ont om tider fick akut tid på måndag i min kommun, läkaren skyllde lite på att apparaten var dålig och gammal, men skulle man vara i vecka 9(8+2) om man går efter mens så borde de ju synas han sa att hinnsäcken va stor.

Nån som varit med om detta? Bara vänta på blödning antar jag?

Lycka till ni andra <3

Jag var med om det, gjorde ultraljud i vecka 8+1.

Tom hinnsäck, men den motsvarade bara vecka 6 i storlek.

Håller tummarna för dig!
  • Delilah2001
    Dunciss skrev 2018-05-24 21:14:38 följande:

Hej på er alla, hoppas det är ok att jag hoppar in här :) 

Grattis till er alla som plussat! 

Plussade med nummer två för två veckor sedan och har bf i mitten av januari om mina beräkningar stämmer, typ 17:e? 

Om allt går vägen (vilket jag hoppas på) kommer det bara att skilja drygt ett år mellan barnen. Finns det någon annan här som också har barn tätt? Måste säga att jag har lite ångest över tanken på att få ett litet spädbarn samtidigt som den äldre börjar lära sig gå och behöver en hel del tillsyn... Kommer jag och min man att räcka till för två barn?? Massor med tankar som snurrar runt i huvudet just nu. Dessutom kom graviditeten oväntat så jag har druckit vin och ätit rökt korv och gjort sånt som man inte borde, det ger mig lite ångest också... 

Massor med negativa tankar nu, men allra mest är jag ju glad och lycklig och håller tummarna att allt går vägen. Innan ettan kom hade jag två missfall så det känns absolut inte självklart att ett plus på stickan leder till ett barn, men vi håller tummarna här hemma.

Har ni andra gjort ultraljd tidigt? Jag har tid hos läkaren nästa vecka och det känns spännande men också läskigt. Kommer att bli så verkligt då... :)

Hej, jag kommer ha 18 månader mellan mina yngsta, om allt går vägen!

Känner mig också lite orolig hur man ska räcka till, men det får gå på något sätt!

Jag fyller 39 i år, så det var inte läge att vänta med syskonförsök heller...

Jag har tid för ultraljud 4 juni. Hade ett missfall och ett ma innan jag blev gravid med sonen, så får göra ett tidigt ultraljud därför.
  • Delilah2001
    Vegas skrev 2018-05-25 13:46:41 följande:

Jag var på UL idag och fick se ett litet foster med ett tickande hjärta. <3 Såg ut som en liten räka :)

Är så glad och nu känns det som att man kan slappna av mer. :)

Grattis!

Vilken vecka är du i?
  • Delilah2001
    Dunciss skrev 2018-05-26 17:03:27 följande:

Ja, då är vi i ungefär samma sits... Jag är 31 så har ju inte bråttom på det sättet. Vi kämpade i två år innan första kom, och med tanke på att det gick trögt med första, plus att jag ammar trodde vi nog inte att det skulle gå så fort :) Men vi hade tur helt enkelt.

Även om det blir mycket jobb i början tror jag att tdet blir roligt för dem senare, att ha ett syskon så nära i ålder.Kommer vara i 7+1 vid ultraljudet :) Förra graviditeten såg vi hjärtslag redan vecka 6+1 men det är ju inte alls säkert så vi väntar lite längre denna gång. Håller tummarna att det går bra för dig på måndag!

Tog två år här också innan första kom.

Nu hoppas jag att det ser bra ut på ultraljudet om 11 dagar. En första milstolpe!
  • Delilah2001

Då är man i vecka 8 nu då!

Tiden verkligen segar sig fram så här i början.

• Delilah2001
    Lucifer91 skrev 2018-05-31 18:43:14 följande:

Tjejer, läser att några varit på tidigt ul, typ v 7.. men när jag kontaktade laurenntii kliniken (stacning) så sa som att dom tidigast gjorde ul i V8 helst v 9.. hur ska jag gå tillväga? Är i v 6 (5+5) nu..

Jag vet bara kliniker som gör från vecka 8+0, tyvärr.

De gånger jag gjort ul tidigare än så har varit på gynakuten.
  • Delilah2001
    Lucifer91 skrev 2018-06-01 10:46:04 följande:

Tack alla fina för svar!

Idag är jag inte tuff alls! :| mår så fruktansvärt illa idag att jag inte kunde gå till jobb, köpte såna armband igår men de hjälper inget vidare.. tycker att jag testat de mesta, någon mer som är i min sits?

Går in i v7 imorgon..

Armband funkade inte alls för mig. Och av postafen blev jag som en zombie.

Lergigan comp var det som funkade bäst, receptbelagt dock.
  • Delilah2001
    Dunciss skrev 2018-06-03 20:31:12 följande:

Var på ultraljud i fredags och fick se ett tickande hjärta och ett foster som var 8.3 mm. Vet inte om det är lagom för tiden, men läkaren verkade tycka att allt såg bra ut så jag antar det :)

Kändes som en lättnad att få veta att den lille därinne lever.

Dock skrämde läkaren upp mig rejält. Eftersom jag snittades med mitt första barn för bara 6 månader sedan menar hon att det kommer att vara högriskgraviditet med risk för att livmodern går sönder, inre blödningar och huja vilka hemska bilder hon målade upp... När jag kom hem och googlade lite verkade det som att det finns många som blivit gravida snart efter snitt och inte fått några särskilda restriktioner... Antar att läkare kanske ser olika på det där men min läkare fick det att låta som värsta dödsdomen för både mig och barnet....

Men fy! Jag snittades för 10 månader sedan, ska till läkaren i morgon.

Min bm var lugn och sa att jag inte får gå igenom värkarbete, men annars ska det nog gå bra.

Får se vad läkaren säger.
  • Delilah2001
    Anonym (Matilda) skrev 2018-06-07 09:54:41 följande:

Hej, mitt tredje barn beräknat i slutet på januari. Späääänande! Fler här som ska ha barn för tredje gången? Utvecklingen har minst sagt gått framåt när det gäller gravidappar. Tidigare fanns det bara en nu finns det en sjö utav dem? Vilken tycker ni är bäst? Preglife, Babyapp eller Preggers står jag och velar mellan. Preggers och Babyapp verkar vara nya. Gillar designen i Preggers och alla funktioner, speciellt att man kan koppla med sin partner. Finns inga ursäkter längre för grabbarna att inte vara mer involverade i det dagliga som händer. :)

Jag väntar mitt fjärde barn :)

Har Preglife, hade den förra gången också, och är nöjd.

Har dock inte testat någon av de andra...
  • Delilah2001

I min app står det att i vecka 7 (6+0 - 6+6) är embryot ungefär 4-8 mm långt.

Vilket gör att det stämmer bra för er båda!

Särskilt om emsii8 bara är i vecka 6, då är förmodligen 3,7 mm fullkomligt normal storlek!

• Delilah2001
    Repet skrev 2018-06-12 07:48:14 följande:

jag måste fråga, det verkar som att många här redan haft sin inskrivning på MVC, vi har våran på torsdag, och då kommer jag vara i vecka 12 (11+2) är inte det ganska sent? eller är det vanligt att det är så? vi har inte första ultraljudet förens vecka 15. och sedan ett till nångång vecka 18-20....

Nu har vi redan gjort ett VUL i vecka 9 eftersom vi gjort en IVF, och då var allt som det skulle. Men går det att be om ett VUL till under inskrivningen? eller vad gör man egentligen på en inskrivning?

Jag hade inskrivning i vecka 7.

Det man gör är pratar, bm fyller i en massa uppgifter. Tar vikt, blodtryck, blodprover etc.

Ultraljud ingår inte (men vet att det ingår på en del privata kliniker)

Faktum är att det enda ultraljudet som ingår är rutinultraljudet runt vecka 19-20.

Om man inte blir erbjuden KUB-test, då gör man ultraljud i samband med det. Vid vecka 13 har jag för mig.
  • Delilah2001

Förresten, kom på att med mitt första barn blev jag inskriven i vecka 12. Det var i juli, och de hade dåligt med tider minns jag.

Det är 17 år sedan, tiden flyger iväg.

• Delilah2001

Är i vecka 12 nu, och det verkar som att illamåendet och kräkningarna har gått över.

Har aldrig mått så här illa någon av de tidigare graviditeterna!

Känner mig piggare nu också, men det kan bero på att sambon har semester och jag får lite avlastning

• Delilah2001

Får tyvärr ta tillbaka det där jag skrev om att illamåendet verkar gått över.

Kräktes flera gånger idag igen..

Svar på tråden BF Januari 2019