• Saima17

BF Januari 2019

blir visst mkt ultraljuda springande för mj nu.. Ska även onsda nästa vecka. är då I v6. måst se att allt e ok så ja kan börja me sprutor.. sen blir d paus en - två veckor å så blir d igen.. nå allti kul att få se vår lilla larv som bor där. :D

• Saima17
    Sofia12310 skrev 2018-05-27 19:53:10 följande:

Ska på de andra ultraljudet imon, är så nervös! Sist såg dom bara en tom hinnsäck som var ?stor? de var de enda han sa. Kan nån ge mig lugnande ord? Jääättte nervööööös

vilken vecka e du i? ja va me om samma förra veckan.. va då I v5. gick in i v6 idag. Ja ska på ultra på onsda.. då ska vi hoppeligen få se ett hjärta ticka. d kommer no gå bra för dj å!!
  • Saima17
    Sofia12310 skrev 2018-05-27 20:19:39 följande:

Enligt mens v9 men den är oregelbunden! Upp till en månad sen ibland..

Men hade bara sex en gång denna månaden, den 22 april, så bör vara i vecka 5-6.

Har läst de kan vara vanligt man inte ser mer så tidigt men är ändå så nervös för ibland är de ju ingen i fostersäcken! Hoppas de går bra för dig med!!

Okej, då e vi rätt lika kanske :) ha du mått illa eller inget speciellt? ja e no rätt säker på att vi båda har nån inneboende. Ja ha mått illa sen 5 dagar före +et och nu sen i onsdags ha ja börja spy.. idag 4 ggr.. Så d eskalerar för mj.. Så d tar ja som ett jätte bra tecken å d ha lugna mj
  • Saima17
    Sofia12310 skrev 2018-05-27 23:05:23 följande:

Ja! Mår illa till och från, och jätte ömma stora bröst och jätte trött.. tror dock man kan ha symtomen ändå? Men egentligen borde man väl inte de, vet inte vart symtomen kommer ifrån egentligen, jag kan höra av mig imon, har tid klockan ett. Inte säkert de syns nåt imon heller. Men får hoppas vi får svar!!

Lycka till! ja å min lilla larv håller tummarna
  • Saima17
    Jeelwi skrev 2018-05-29 12:13:15 följande:

Hej! 

Första gången för mig inne på Familjeliv och har ingen närstående som väntar barn just nu och vill väl mest se och läsa vad andra i liknande situation går igenom just nu.

Plussade 5/5 och har BF 12/1 enligt senaste mens. Blev gravid på första försöket efter att ha haft ett tidigt MF i början av året, väntande där efter 3 månader för att läka lite både fysiskt och psykiskt. Är superglad över plusset men oron för ett andra MF finns samtidigt där, försöker dock tänka positivt och "njuta" av alla symptom som är desto fler än sist just nu. 

Någon mer som kan uppleva illamående en stund efter att man ätit? Är illamående till och från hela dagarna men mest en stund efter mat men det kanske är vanligt? 

hej.

plussade 14/5.. 4 dagar före mens. Ha sen en vecka spytt på morron. idag e första dagen som ja spytt hela dagen. varit hungri å ätit halv smörgås å sen blivi äcklad. måsta ligga ner för å int spy. e hemskt. Ska på ul imorro. 5+3 för att få kolla att allt e ok innan ja börjar med blodförtunnande sprutor.
  • Saima17
    Systeryster33 skrev 2018-06-03 14:35:31 följande:

Trist inlägg tjejer, men hur ?avföljer? man trådar här? Med i både bf december och bf januari, men nu när jag troligen fått mitt andra missfall vill jag bara slippa se alla sånna här trådar! Någon som kan hjälpa mig? Kram

va tråkigt, beklagar :( förstår att du int orkar se inlägg här då..

när du e inne i tråden kolla högst upp så står d: "ta bort från mina favoriter"
  • Saima17
    jennyek93 skrev 2018-06-04 06:47:22 följande:

Är i v 9. BF 12/1. Konstant illamående, men konstigt nog allra värst på kvällen? Någon mer som har det så? Använder postafen på dagen och Lergigan till natten och har tack vare dem sluppit att kräkas så mycket. Frukt, bär, bubbelvatten och yoghurt är det enda jag är sugen på. Plus den sjukaste tröttheten jag varit med om, haha! Sover ca 10 h per natt men måste ändå sova på dagen efter jobbet. Har ni berättat för era chefer? Min chef börjar nog misstänka något då hon tyckte att jag såg så trött och blek ut, plus att jag har fått vara hemma vissa dagar pga ?huvudvärk?

är i vecka 7 lr 8..dom e lite osäkra än (hoppas v 8) mår som ett riktit arsul. spyr på morron å kväll ibland på dagarna om ja int ha sovit. håller på å blir helt knäpp.. är extremt trött. har jätte dåligt samvete mot sambon som vill va ute i trädgård å jobba.. å ja ligger inne å sover. Ska på ul t en jätte bra privat klinik på torsda så sen vet ja mera. typ d enda som hålls i är kall oboy me salt rökt skinka å vitt bröd.. jätte nyttigt.. haha..
  • Saima17
    Nikhita skrev 2018-06-04 14:33:51 följande:

Finns det något gott vin eller bubbel som är alkoholfritt 0.0 %? Har hittat en öl från heineken på ICA som iaf smakar bra. Då kan jag luras lite att jag fortfarande kan ta mig en öl :) men vore gott med något bubbel nu i sommar.

kopparbärs har en super god ekologisk alkoholfri äppelcider.. sku kunna dricka den dygnet runt

. haha.. å sen sommmersby e helt okej åxå.. Men kopparbärs vinner no.. större burk å
  • Saima17
    Lucifer91 skrev 2018-06-05 22:41:45 följande:

Tjejer, är de någon av er som tar lergigan Comp? Fick de utskrivet idag..

Hur mår alla föresten? Är de bara jag så tampas med galet illamående och aptitlöshet?

mår riktit as illa.. börjar bli hela dagarna nu.. skit jobbit. e som ett hormon monster å.. gråter för minsta lilla.. jätte jobbit
  • Saima17
    Lucifer91 skrev 2018-06-06 09:03:19 följande:

Mitt illamående kom från ingenstans nu i denna veckan, slutet på förra. Har fått lergigan och idag kunde jag njuta av min frukost.. så be din bm skriva ut de.. <3

Okej. ja ha mått illa sen före +ET = 4 dagar före mens.. Men börja spy i typ v3+4.. min bm e int den bästa.. Ja ha sagt länge att ja spyr från att ja stiger upp å hon bara tycker "d e bra.. d e d en stark graviditet å du vet varför du spyr. " ja blir galen. hon tar mj in på allvar.. å hon ja ska byta t e på semester t juli å då far ja på semester
  • Saima17
    Lucifer91 skrev 2018-06-06 13:44:36 följande:

Aha okej, de känns ju inte så bra för dig :/ min bm skrev inte ut tabletterna utan hon bad mig ringa min läkare på novakliniken och förklara läget så de va han som skrev ut dom. Hoppas du kan få hjälp! :/<3

Okej ja ska t en privatklinik på ul imorron iom att ja int litar på hon ja går t.. å hon ja ska t imorron e super bra!! hon skriver säkert ut nå åt mj. hon känner även den läkaren ja vari t förr så tänker precis berätta hur hon e.. hon läkaren som int e nå bra så gör va ja säger bara ja säger att hon bättre sagt d.. helt sjukt hur hon kan gör så. hon sämre sa åt mj att nä int e d nå bråttom me blodförtunnande.. Så sa ja men hon andra sa att ja måst börja v6.. "okej ja men då gör vi så"... Alltså fatter int..
  • Saima17

kom just hem från vul. fick se ett starkt <3 picka!! 8.6mm stor liten filur som är i v6+6. fick äntligen primperan utskrivet mot illamåendet. hon skrev även påminnelse åt rdg att skriva remiss till special mödravården åt mj. hon e helt enkelt bäst min gynekolog!!! efter att ha träffat henne idag känner ja mj lugn

• Saima17
    emsii8 skrev 2018-06-07 20:27:03 följande:

Var på VUL i tisdags och fick se en liten sparvel med ett tickande hjärta ???? Endast 3.7 mm så är nog bara i v 6 eller nått. Idag kom illamåendet. Inte varit direkt illamående med mina andra barn så detta är något nytt. Mannen köpte sea-band till mig idag och det verkar faktiskt fungera!

Oj d låter litet för v6. men d e bar att allt är toppen :)

Ja va idag på VUL.. är v 6+6 å parveln där inne e 8.6mm.. å ja e så lycklig när ja fick se ett starkt tickande hjärta.. tårarna rann av lycka..
  • Saima17

åh fick just världens bästa besked...jag har fått ordinarie tjänst!!! 
    nu har ja bara ett dilemma..när ska ja berätta? ja ha int jobba på det här stället tidigare.. ja kommer va i ca v15 när ja börjar..å prövotid på 4 måander..ja hinner just å just gå prövotiden ut när ja behöver gå på mammaledigt..nå d ska ordna sj..men så konstigt att allt löser sj på en gång..bebis och jobb.. :D ja e så lycklig!!

• Saima17
    Lucifer91 skrev 2018-06-08 22:40:36 följande:

Åhhh jag har appen, men har ej kommit på hur jag ansluter sambon? :p

funkar den appen till Android?
  • Saima17
    T90 skrev 2018-06-08 23:08:27 följande:

Undrar jag med, lyckades inte hitta

int ja heller.. fick fram 2 böcker bara.. lr nå liknande..
  • Saima17
    an8oben skrev 2018-06-09 09:40:03 följande:

Hej! Är gravid i vecka 7, mår så illa och är trött, ska dessutom ha kalas och gäster helgen och ingen vet att jag är gravid...går runt i en väldigt fluffig blus hahah....usch.

Hej. Ja d där illamående e inge roligt.. e glad ja fick tabletter mot d. mornarna är lite jobbiga än men resten funkar så bra sen :) d e en svår hemlighet att hålla men en rolig sån sen :D
  • Saima17
    emsii8 skrev 2018-06-09 18:15:23 följande:

Enligt läkaren va allt bra. Och i flera appar plus hemsidor, bland annat 1177 så ska embryot vara cirka 4 cm i vecka 6.

Okej :) nå dom vet ju hur d ska va så :)
  • Saima17
    Jeex skrev 2018-06-10 13:13:34 följande:

Lyssna på din läkare och magkänsla :) Man får ta det lite med en nypa salt vad folk skriver här inne. Alla graviditet är olika och växer olika. Det finns inget rätt eller fel. Så länge den mår bra :)

vill bara förklara iom att d va ja som skrev att d lät litet iom att ja själv va i v6+6 å bebis va 8.6mm så lät dryga 3mm litet. Ha int mena att trampa på nåns tår.. Men ha märkt att många e väldigt mkt mer frispråkig här inne än va ja e.

ha kommi fram t att d e no kanske dags att lämna den här tråden nu.

Hoppas allt löser sj för alla. å trevlig sommar!
  • Saima17
    Jeex skrev 2018-06-10 17:31:53 följande:

Handlar inte om att vara frispråkig, för det är ju så här inne, att man kan få ta allt med en nypa salt.

Men att jämföra med andra är ju inte bra att göra heller då alla graviditeter kan vara olika. Och det är ju inte så konstigt om din skulle vara större då det verkar som om du ligger före henne i graviditeten.

Tycker bara att man får vara noga med vad och hur man skriver. Det kan nog både såra och göra en orolig om man uttrycker sig på det sättet.

hon skrev ju no sj att den "endast va 3,7mm och är i v 6 lr nåt" å iom att ja å va i v 6..så..

d e väl typ allt va folk gör här.. e å jämför? symtomer, veckor, ul m.m.. å ja skrev ju no å sen att "men d e ju bra om d e bra" men man läser väl va man vill antar ja.
Svar på tråden BF Januari 2019