• Jejje93

BF Januari 2019

Delilah2001 skrev 2018-05-23 12:17:09 följande:
    Nä fy vad tråkigt!

Vet dock av erfarenhet att de ofta ändrar sig förr eller senare...
    Han har visat så vidriga sidor så vet inte ja vad jag vill längre... :/
  • Jejje93
    lovenoodle skrev 2018-05-24 09:51:42 följande:

Hej allihopa,
    Tyvärr blev det missfall även denna gång, i vecka 7+0. Jag började blöda dagen innan jag skulle på mitt första vul för att datera graviditeten och visste direkt att det rörde sig om ett missfall. Igår fick jag det bekräftat och det fanns ingenting kvar så kroppen hade redan tagit hand om allt. Eftersom jag fått två missfall på raken nu kommer vi vänta med att försöka igen åtminstone en mens emellan. Läkaren sa dock att det inte är något onormalt att få två missfall i rad och att eftersom jag verkar vara väldigt fertil och har ett barn sedan innan är detta bara otur och slump. Önskar er alla andra fortsatt lycka <3

Usch vad tråkigt :( det tar sig nog nästa gång <3<3
  • Jejje93
    Jeex skrev 2018-05-24 14:18:23 följande:

Första besöket hos bm. Allt såg så ba ut :) Världens mysigaste bm. Blev framflyttad några dagar till v.8 (7+1)

Nu ska jag bara njuta av att jag är gravid. Hur tråkig vore det inte att titta tillbaka och att man spenderat tiden med att bara oroa sig för mf m.m :)

Längtar redan till nästa besök.

Får man göra ultraljud på inskrivningen?
  • Jejje93
    Maramba skrev 2018-05-27 20:06:20 följande:

Gick in i vecka 6 igår. Idag har jag haft sendrag/kramp i stortån heeela dagen. Och nu på kvällen har det även börjat i ena pekfingret. Aldrig haft det tidigare. Kan det hänga ihop med graviditeten? Kan jag ha brist på nåt? :)

Hahaaaaa, jag skrattar ihjäl mig.
    Jag har också haft sendrag i vänster stortå idag. Eller inte riktigt som vanligt sendrag men har vart som en pulserande liksom smärta i stortån.
  • Jejje93
    Vegas skrev 2018-05-28 06:33:36 följande:
    Testa att dricka mer vatten! Speciellt nu när det är så varmt. :)
    tror ej de e de för mig iallafall. Rädd att jag dricker för mycket, haha. Dricker typ 2-3 liter per dag. Törstig hela tiden haha.
  • Jejje93
    Jeelwi skrev 2018-05-29 12:13:15 följande:

Hej! Glad

Första gången för mig inne på Familjeliv och har ingen närstående som väntar barn just nu och vill väl mest se och läsa vad andra i liknande situation går igenom just nu.

Plussade 5/5 och har BF 12/1 enligt senaste mens. Blev gravid på första försöket efter att ha haft ett tidigt MF i början av året, väntande där efter 3 månader för att läka lite både fysiskt och psykiskt. Är superglad över plusset men oron för ett andra MF finns samtidigt där, försöker dock tänka positivt och "njuta" av alla symptom som är desto fler än sist just nu. 

Någon mer som kan uppleva illamående en stund efter att man ätit? Är illamående till och från hela dagarna men mest en stund efter mat men det kanske är vanligt? 

Jaaa jag har precis samma :) mår illa efter jag ätit. Men bara ibland, oftast mår jag mest illa på kvällen. Sen av vissa lukter haha
  • Jejje93
    Jeelwi skrev 2018-05-29 12:13:15 följande:

Hej! Glad

Första gången för mig inne på Familjeliv och har ingen närstående som väntar barn just nu och vill väl mest se och läsa vad andra i liknande situation går igenom just nu.

Plussade 5/5 och har BF 12/1 enligt senaste mens. Blev gravid på första försöket efter att ha haft ett tidigt MF i början av året, väntande där efter 3 månader för att läka lite både fysiskt och psykiskt. Är superglad över plusset men oron för ett andra MF finns samtidigt där, försöker dock tänka positivt och "njuta" av alla symptom som är desto fler än sist just nu. 

Någon mer som kan uppleva illamående en stund efter att man ätit? Är illamående till och från hela dagarna men mest en stund efter mat men det kanske är vanligt? 

Jag plussade 8/5 och har BF 14/1
  • Jejje93
    Anonym (Vilken soppa...) skrev 2018-05-29 21:31:42 följande:
    Frågetecknen är smileys som jag använde :)
    Se till vad du vill och vad du känner.
    Om du inte klarar av en abort ska du inte göra en abort. Man vet innerst inne vad man vill göra.
    Satt i precis samma sits fast jag är 24 år. Jag har en kille som velat fram och tillbaka just nu har han blockerat mig överallt. Han är 32. Jag har ställt in mig på att bli ensam.
  • Jejje93
    Lucifer91 skrev 2018-05-31 18:43:14 följande:

Tjejer, läser att några varit på tidigt ul, typ v 7.. men när jag kontaktade laurenntii kliniken (stacning) så sa som att dom tidigast gjorde ul i V8 helst v 9.. hur ska jag gå tillväga? Är i v 6 (5+5) nu..

Om det inte är att du blöder eller så, så vänta till vecka 9. Då kommer du se mer. Jag fick göra i vecka 6 och dom såg knappt någonting bara något som picka på där inne men hon kunde ej garantera att de va hjärtat till 100% så det gör en bara mer orolig.
  • Jejje93
    hcarolin skrev 2018-06-03 17:24:41 följande:

Är gravid i vecka 9 (går in i 10 imorgon), beräknad 7/1 och är överlycklig. Är mitt första barn och jag är DÖDSOROLIG(!) att något ska hända. Jag mår så himla bra - vilket jag såklart är jätteglad för, men det känns så himla overkligt! Brösten gjorde fruktansvärt ont först och jag var oerhört trött för två veckor sedan - idag känner jag mig precis som vanligt. Har bokat tid för ett tidigt ultraljud på tisdag bara för att lugna nerverna... Sääääg att det inte bara är jag som är sånhär? 

Haha näää. Jag går in i vecka 9 på tisdag. Hade bara ont i brösten typ första veckan... nu är jag bara lite ömm om jag tar på dom och har vart de hela tiden... har inte haft symptom på en vecka förutom en strålande och huggande smärta i bäckenet.. men idag mådde jag faktiskt illa för första gången på en vecka.
    Försök tänk att det blir som det blir av en anledning och försök njut. Jag är typ den sämsta å säga sånt för är nojjigast i världen. Haha! Men man kan inte göra så mycket liksom. Det som händer, det händer. :)
Svar på tråden BF Januari 2019