• Vegas

BF Januari 2019

Jag var på UL idag och fick se ett litet foster med ett tickande hjärta. <3 Såg ut som en liten räka :)

Är så glad och nu känns det som att man kan slappna av mer. :)

• Vegas
    Delilah2001 skrev 2018-05-25 14:33:31 följande:

Grattis!

Vilken vecka är du i?

Är i vecka 7+5 enligt natural cycles. Men enligt ultraljudet är jag i 7+6. :)
  • Vegas
    Maramba skrev 2018-05-27 23:03:53 följande:

Haha men vad sjukt! Du har rätt, sendrag är inte rätt ord. Snarare pulserande smärta.

Testa att dricka mer vatten! Speciellt nu när det är så varmt. :)
  • Vegas
    Sofia12310 skrev 2018-05-27 19:53:10 följande:

Ska på de andra ultraljudet imon, är så nervös! Sist såg dom bara en tom hinnsäck som var ?stor? de var de enda han sa. Kan nån ge mig lugnande ord? Jääättte nervööööös

Hur gick det?
  • Vegas
    Sofia12310 skrev 2018-05-28 14:01:57 följande:

V 7 (6+6)

Så de gick toppen!

Ägglossningen var 2 veckor sen som vi trodde !!!! :)

Gud vad skönt!! Grattis! Dom såg inget först för att det var för tidigt eller? :)
  • Vegas
    Lucifer91 skrev 2018-05-31 18:43:14 följande:

Tjejer, läser att några varit på tidigt ul, typ v 7.. men när jag kontaktade laurenntii kliniken (stacning) så sa som att dom tidigast gjorde ul i V8 helst v 9.. hur ska jag gå tillväga? Är i v 6 (5+5) nu..

Hej! Den kliniken jag gjorde hos gör bara från v8+0. Jag gick in i ny vecka på helgen så jag fick göra ul 7+5.
  • Vegas
    Lucifer91 skrev 2018-06-01 10:46:04 följande:

Tack alla fina för svar!

Idag är jag inte tuff alls! :| mår så fruktansvärt illa idag att jag inte kunde gå till jobb, köpte såna armband igår men de hjälper inget vidare.. tycker att jag testat de mesta, någon mer som är i min sits?

Går in i v7 imorgon..

Jag mår också illa och har faktiskt spytt en del. Gjorde inte det när jag var gravid med mitt första barn. Spyr oftast på morgonen och på tom mage (jätte jobbigt, då de bara kommer galla). Annars kräks jag direkt vid riktigt vidriga dofter. Som typ öppen köttbulkeask och öppnad salami förpackning i samma kyl. Bluäh! :O

Men jag lever på hoppet att det går över om 3 veckor. Är i vecka 8+5 idag.
  • Vegas
    hcarolin skrev 2018-06-03 18:04:28 följande:

Man blir ju lätt knäpp alltså, och egentligen vet jag ju att händer något så händer något - och då kan jag inte påverka det ändå. Men man hoppas ju så innerligt att allt ska gå bra och att det är en frisk liten bebis som bakas. Alltid lite lugnare att höra någon annan också är relativt "symptomfri"

När jag väntade mitt första barn hade jag inga symptom. Kanske lite tröttare än vanligt. Det blev verkligt när magen började synas :)

Denna gång har jag dock spytt mycket och mår väldigt illa hela tiden hehe. Och är JÄTTE trött.

Alla graviditeter är olika! Men jag hade som sagt inga symptom första 15 veckorna typ. Och ut kom ett friskt litet barn :)
  • Vegas

Hej allihopa! Jag tänkte bara höra med er hur ni gjort/ska göra.

Vi berättade för våra familjer om denna graviditet efter vårt tidiga UL. Berättade även för några nära vänner.

Jag är nu i v9+5. Min nya chef går på en 7 veckor lång semester när jag kommer vara i vecka 11+

Så när han är tillbaka är jag redan i vecka 18+0!

Jag hade tänkt att vänta med att berätta för honom efter jag gjort KUB. Men nu blir jag osäker för jag vill nog berätta innan han går på semester så att han inte hör nyheten av någon annan när han är borta. Eller är det dumt att berätta för tidigt?

Vad hade ni gjort?

• Vegas
    T90 skrev 2018-06-08 18:54:22 följande:

Finns det en lag på det? Hade en kollega på ett annat ställe nämligen som sa till någon vecka innan bara.

Såhär säger lagen:

"Enligt föräldraledighetslagen ska du däremot anmäla till arbetsgivaren att du vill vara föräldraledig två månader före ledighetens början. Du ska samtidigt ange hur lång tid du planerar att vara föräldraledig."

Det gäller oavsett vilken förälder.

Men 2 månader innan så syns de nog rejält att man är gravid haha :)

Jag berättar för chefen någon dag innan han går på semester. Mest för att jag vill att han hör de från mig o inte nån annan under sin semester. Men jag väntar med att berätta för kollegorna lite till.
  • Vegas
    snippisen skrev 2018-06-16 09:33:41 följande:

Fråga!

fick vad jag antar är missfall. Blödning med lite klumpar (som riklig mens)

Måste man gå och kolla upp så att det blir inskrivet att det är konstaterat missfall. Eller kan jag bara fortsätta som vanligt med livet nu när jag inte blöder längre?

Jag beklagar ditt eventuella missfall! Jag åkte in till gynakuten när jag fick mitt och dom kollade med vaginalt ultraljud och konstaterade missfall samt kollade att allt åkt ut av sig själv. Ett tips är ändå att ringa gyn och boka tid. Så du vet att inga rester är kvar om det är ett missfall.

Har du ont? Jag hade fruktansvärt ont under mitt missfall.
  • Vegas
    Jejje93 skrev 2018-06-17 09:34:36 följande:

På vilket sätt har man ont? Jag har haft som stickningar/hugg i blygdbenet. Är det så?

Nej det var som en extrem mensvärk. Hade smärta i ländryggen och fram i magen. Kan bara beskriva de som en mensvärk fast gånger 1000 typ.
  • Vegas
    Jejje93 skrev 2018-06-18 13:17:04 följande:

Aha, kanske mina stickningar är något annat då.

Ja, jag hade såna stickningar förra graviditeten och BM sa att det var moderkakan som växer och tar plats. Kommer åt nerver och sånt :) För du blöder inte va?
  • Vegas
    Jeex skrev 2018-06-21 00:02:04 följande:

Tycker tyvärr inte att det hjälper.

.

Starta en ny isåfall? Jag är gärna med i en positiv grupp. :) Inte med i någon annan just nu för jag pallar inte.
  • Vegas
    Pillan28 skrev 2018-06-25 14:44:56 följande:

Har ni valt att berätta för nära och kära om graviditeten ännu? Vi har endast berättat för de allra närmaste men jag längtar efter att berätta för alla vänner så jag slipper ljuga och försöka dölja mitt mående.. är i v.11 nu och tror att vi ska försöka hålla det hemligt några veckor till innan vi "går ut" med graviditeten! Hur har ni tänkt och har ni några roliga idéer på hur man kan berätta/avslöja?!

Hej! Jag är i vecka 13 (12+1) Jag har berättat för 2 väldigt nära vänner samt 2 nära kollegor och min chef. (Min chef endast för att han ska vara borta i 2 månader nu) och båda våra familjer.

Vi ska på kub imorgon och efter det berättar vi nog för resten också. Vet inte om vi gör en grej av det eller om vi bara skickar bild på ultraljudet. :) Hur hade du tänkt göra?
Svar på tråden BF Januari 2019