BF Januari 2019
Jag var på UL idag och fick se ett litet foster med ett tickande hjärta. <3 Såg ut som en liten räka :)
Är så glad och nu känns det som att man kan slappna av mer. :)
Jag var på UL idag och fick se ett litet foster med ett tickande hjärta. <3 Såg ut som en liten räka :)
Är så glad och nu känns det som att man kan slappna av mer. :)
Grattis!
Vilken vecka är du i?
Haha men vad sjukt! Du har rätt, sendrag är inte rätt ord. Snarare pulserande smärta.
Ska på de andra ultraljudet imon, är så nervös! Sist såg dom bara en tom hinnsäck som var ?stor? de var de enda han sa. Kan nån ge mig lugnande ord? Jääättte nervööööös
V 7 (6+6)
Så de gick toppen!
Ägglossningen var 2 veckor sen som vi trodde !!!! :)
Tjejer, läser att några varit på tidigt ul, typ v 7.. men när jag kontaktade laurenntii kliniken (stacning) så sa som att dom tidigast gjorde ul i V8 helst v 9.. hur ska jag gå tillväga? Är i v 6 (5+5) nu..
Tack alla fina för svar!
Idag är jag inte tuff alls! :| mår så fruktansvärt illa idag att jag inte kunde gå till jobb, köpte såna armband igår men de hjälper inget vidare.. tycker att jag testat de mesta, någon mer som är i min sits?
Går in i v7 imorgon..
Man blir ju lätt knäpp alltså, och egentligen vet jag ju att händer något så händer något - och då kan jag inte påverka det ändå. Men man hoppas ju så innerligt att allt ska gå bra och att det är en frisk liten bebis som bakas. Alltid lite lugnare att höra någon annan också är relativt "symptomfri"
Hej allihopa! Jag tänkte bara höra med er hur ni gjort/ska göra.
Vi berättade för våra familjer om denna graviditet efter vårt tidiga UL. Berättade även för några nära vänner.
Jag är nu i v9+5. Min nya chef går på en 7 veckor lång semester när jag kommer vara i vecka 11+
Så när han är tillbaka är jag redan i vecka 18+0!
Jag hade tänkt att vänta med att berätta för honom efter jag gjort KUB. Men nu blir jag osäker för jag vill nog berätta innan han går på semester så att han inte hör nyheten av någon annan när han är borta. Eller är det dumt att berätta för tidigt?
Vad hade ni gjort?
Finns det en lag på det? Hade en kollega på ett annat ställe nämligen som sa till någon vecka innan bara.
Fråga!
fick vad jag antar är missfall. Blödning med lite klumpar (som riklig mens)
Måste man gå och kolla upp så att det blir inskrivet att det är konstaterat missfall. Eller kan jag bara fortsätta som vanligt med livet nu när jag inte blöder längre?
På vilket sätt har man ont? Jag har haft som stickningar/hugg i blygdbenet. Är det så?
Aha, kanske mina stickningar är något annat då.
Tycker tyvärr inte att det hjälper.
.
Har ni valt att berätta för nära och kära om graviditeten ännu? Vi har endast berättat för de allra närmaste men jag längtar efter att berätta för alla vänner så jag slipper ljuga och försöka dölja mitt mående.. är i v.11 nu och tror att vi ska försöka hålla det hemligt några veckor till innan vi "går ut" med graviditeten! Hur har ni tänkt och har ni några roliga idéer på hur man kan berätta/avslöja?!