• OPP

BF Januari 2019

Hej hej! Hur går det för er alla nu?

Själv är jag i v7 (6+2). Bokade inskrivning till bm idag och inväntar VUL nästa vecka. Kan fortfarande inte tro på graviditeten ännu. :)

Inte desto mer symtom heller förutom att jag gärna sover dygnet runt och idag drack jag inte mitt annars så obligatoriska morgonkaffe. Och mannen påstår att jag har humörsvängningar. :D

Hoppas alla har det bra.

• OPP
    Delilah2001 skrev 2018-05-15 02:19:33 följande:

Vecka 5 fortfarande, och känner inte ett dugg!

Inga symptom. UL om 4 veckor, känns som en evighet!

Oh, 4 veckor! Det var en lång väntan! Hoppas du hittar något att sysselsätta dig med så tiden går fortare. :)
  • OPP
    Delilah2001 skrev 2018-05-15 21:26:49 följande:

Fick tid för ultraljud en vecka tidigare.

Har inga symptom, så är orolig.

Någon mer som mår precis som vanligt?

Jag har inte heller symtom, förutom trötthet. Så jag är också orolig. Har VUL nästa vecka.
  • OPP
    Delilah2001 skrev 2018-05-16 12:43:54 följande:

Trött är jag iofs, men vet inte om det beror på värmen eller graviditeten.

Hade mer symptom precis i början, dagarna före bim och runt bim.

Vilken vecka är du i?

Jag är v6+5. Tyckte också jag hade mer symtom kring BIM. Typ kissade ofta. Nu som sagt bara trötthet och lite ömma bröst. Jo! Gasig som tusan har jag också varit av och till. :D
  • OPP
    Delilah2001 skrev 2018-05-19 01:28:56 följande:

Testet visade Gravid 1-2, inte bra...

Är ju i vecka 5+3.

Håller alla tummar för dig. :(
  • OPP
    Delilah2001 skrev 2018-05-19 09:22:20 följande:

Tack!

I morse visade det 2-3, men det borde ju visat 3+?

Huvudsaken är att du inte blöder. :) för mig visade CB +3 först inne i v6+0
  • OPP
    Delilah2001 skrev 2018-05-19 16:50:48 följande:
    Detta är fjärde barnet (sjunde graviditeten) , och jag har aldrig tidigare tramsat så här med flera test.

Har alltid tyckt det varit idioti att fortsätta testa när man väl fått positivt en gång...

Men när jag nu fick lite blödning och minskade symptom så började det spåra ur :(

Ville väl bli lite lugnad om testet skulle visa +3.

Det är så dumt egentligen, när jag fick missed abortion, så fortsatte ju graviditetshormonet stiga ändå...

Jag ska till mvc om 2,5 veckor för inskrivning och ultraljud.
    Äh, man får väl lov att tramsa med test. :D 
    Denna grav har jag tagit 4 test för att se att det blir starkare. Just för att när missfallen kommer då stannar det av. Men som sagt innan, om missfallet kommer så märker man det ändå när det börjar blöda. Mina har då blött ut rejält med besked när de kommit. Så inget blod är liksom happy life. :D 

Det är bara att hålla tummarna. 
  • OPP
    Delilah2001 skrev 2018-05-20 00:31:58 följande:
    Ja, det är ju så dumt detta med testandet, men det är väl någon slags kontrollbehov kanske

Jag har haft missfall i vecka 6, då var ändå hcg inom det normala fast jag blött några dagar. Gjorde blodprov på gynakuten.

Och så ett missed abortion, utan blödning. Upptäcktes i vecka 9 på ultraljud.

Ja, det är bara att vänta och se! Inget man kan påverka ändå...
    Ja, tyvärr är det bara vänta och se. Jag har haft "turen" att bara ha fått tidiga missfall (v5-6). Så nu i v8 börjar jag känna mig lite mindre orolig faktiskt. 
  • OPP

Måste bara uppdatera lite! Var på VUL nyss, och därinne syntes en liten plupp med pickande hjärta. :)

Nu kanske man vågar tro på detta. Äntligen efter 3 år! Hon mätte den lill* och räknade till 8+0, medan appen säger 7+3.

Hur går det för er andra?

• OPP
    Saima17 skrev 2018-05-22 10:46:20 följande:

gu va häftigt!!!!

Åh ja ska på VUL imorron å inskrivning å få reda på vilken v ja e i.. längtar såååå!

Vad spännande! :)
  • OPP
    Jejje93 skrev 2018-05-22 10:46:28 följande:

Jag var också på VUL idag. Det va en liiiiten liten knöp på 6+0 fast jag trodde 8+6. Det var så litet så man såg något som pickade på men svårt att garantera något. Men hon sa att allt såg ut som det skulle med gulesäck och allt. Tror intr jag fått missfall i vecka 6 och att det ligger kvar för tog ett clearblue för 2 veckor sen som visade 2-3 och ett för en vecka sen som visade 3+.

Så det är lite lättare att vara glad nu.

Vad kul! Jag håller med, det är lättare att vara glad nu. Men om mitt VUL stämmer tidsmässigt, vilket jag inte tror då jag vet när ÄL var, så blir vi flyttade till december... det gäller att knipa då till januari. :)
  • OPP
    Jejje93 skrev 2018-05-22 13:46:49 följande:

Hahah jaaaa. Elakt att bli född i december ;)

Jag är så galen så jag tog ett nytt grav. Test idag fast jag vart på VUL. MEN Blev lite osäker med att hon hade svårt att se hjärtat. Men vecka 6+0 kanske det är vanligt i... jag tog ett test och det blev ett starkt streck nästan innan kontrollstrecket. Så är nog gravid iallafall haha!

Ha ha! Hon som gjorde UL idag på mig frågade hur många test jag gjort eftersom jag inte trott på graviditeten. BARA 4 sa jag. :)
  • OPP
    Sofia12310 skrev 2018-05-23 12:05:12 följande:

Hej! Jag plussade 14 maj och då var mensen 2 veckor sen, men min mens är oregelbunden sen efter förlossningen, har en dotter på 10 månader! Så imorgon ska vi på VUL och se hur de ligger till är i vecka 9 (8+2) men tror vi blir skjutna bakåt lite pga den oregelbundna mensen! Nån mer som har barn tätt? :) kommer skilja ca 1,5 år tänkte om de är några för och nackdelar kommer vi klara de?

Mina 2 minsta (nu 10 och 12) kom med 22 månaders mellanrum. Upplevde det bara som positivt. De har varit bästa vänner hela vägen och är det fortfarande. Sover ofta i samma säng och delar intressen ihop. Bägge är flickor. Trodde att det skulle bli "problem" nu när 12-åringen fick mens och blev hormonell, men även det har gått bra.  
  • OPP
    lovenoodle skrev 2018-05-24 09:51:42 följande:

Hej allihopa,

Tyvärr blev det missfall även denna gång, i vecka 7+0. Jag började blöda dagen innan jag skulle på mitt första vul för att datera graviditeten och visste direkt att det rörde sig om ett missfall. Igår fick jag det bekräftat och det fanns ingenting kvar så kroppen hade redan tagit hand om allt. Eftersom jag fått två missfall på raken nu kommer vi vänta med att försöka igen åtminstone en mens emellan. Läkaren sa dock att det inte är något onormalt att få två missfall i rad och att eftersom jag verkar vara väldigt fertil och har ett barn sedan innan är detta bara otur och slump. Önskar er alla andra fortsatt lycka <3

Vad trist. :( bättre lycka nästa gång.
  • OPP
    Jeex skrev 2018-05-24 14:18:23 följande:

Första besöket hos bm. Allt såg så ba ut :) Världens mysigaste bm. Blev framflyttad några dagar till v.8 (7+1)

Nu ska jag bara njuta av att jag är gravid. Hur tråkig vore det inte att titta tillbaka och att man spenderat tiden med att bara oroa sig för mf m.m :)

Längtar redan till nästa besök.

Vad roligt! Grattis! :)
  • OPP
    Sofia12310 skrev 2018-05-28 14:01:57 följande:

V 7 (6+6)

Så de gick toppen!

Ägglossningen var 2 veckor sen som vi trodde !!!! :)

Grattis! Vad skönt att det gick bra! Nu kan du andas ut och njuta. :)
  • OPP
    svenskbaggen skrev 2018-06-08 05:20:30 följande:

Någon mer som är sjuukt trött? Och har syskon att ta hand om? Fattar inte hur man ska orka. Jag har en pojk på 3,5 år med massa energi..

V 9 (8+1)

Jag är också sjukt trött. Somnar i soffan mitt på dagen och kan sova bort hela dagar om jag är ledig. Har dock inga småbarn hemma, minsta är 10 och sköter sig själv. Har däremot 2 hundar varav den ena är bara 13 veckor så det känns som att ha en bebis redan med avbruten nattsömn pga kisdnödig valp. :) hoppas tröttheten ger med sig när trimester 2 börjar. Går in i v11 imorgon.
Svar på tråden BF Januari 2019