• Jejje93

BF Januari 2019

Om jag fyller i min första mensdag på senaste mensen är jag i V.7 och beräknad den 1/1-19 :) jag har precis börjat kunna släppa missfallsrädslan lite men det slår till som ett slag i magen ibland då symptomen spökar för mig. Ibland jättemycket symptom och ibland känns det inte ens som jag är gravid. Men håller hoppet uppe och är såklart glad.

• Jejje93
    Meemelie skrev 2018-05-13 08:26:53 följande:

Är inne i v.6 nu (5+3) och vaknade för ett par timmar upp med vad som känns som mensvärk. Fast utan mens då. Den rationella sidan av mig säger att det är växtvärk och att det är ett helt normalt symptom, men min oroliga sida säger direkt att det såklart är missfall på gång. Blöder ju dock inte så det borde ju rimligtvis inte vara missfall egentligen. Och värken är inte konstant, utan kommer liksom i vågor. Värker en stund för att sedan gå över och återkommer sedan efter någon halvtimme/timme.

Vet inte riktigt vart jag vill komma med detta inlägg. Första gången jag är gravid så hade varit skönt att höra från någon annan som känt samma så jag kan sluta oroa mig.

Jag har haft samma sen jag plussade och innan :) min första graviditet också. Tror vissa har mer än andra
  • Jejje93
    Meemelie skrev 2018-05-13 08:26:53 följande:

Är inne i v.6 nu (5+3) och vaknade för ett par timmar upp med vad som känns som mensvärk. Fast utan mens då. Den rationella sidan av mig säger att det är växtvärk och att det är ett helt normalt symptom, men min oroliga sida säger direkt att det såklart är missfall på gång. Blöder ju dock inte så det borde ju rimligtvis inte vara missfall egentligen. Och värken är inte konstant, utan kommer liksom i vågor. Värker en stund för att sedan gå över och återkommer sedan efter någon halvtimme/timme.

Vet inte riktigt vart jag vill komma med detta inlägg. Första gången jag är gravid så hade varit skönt att höra från någon annan som känt samma så jag kan sluta oroa mig.

Man får tänka positivt <3
  • Jejje93
    Meemelie skrev 2018-05-13 12:34:47 följande:
    Tack! Hoppas det stämmer, gör inte så ont längre så det var nog bara växtvärk. Så onödigt att man ska hålla på och oroa sig hela tiden :)
    Ja :) man kan ändå inte förhindra något så ingen idé att oroa sig. Men det är svårt.
  • Jejje93
    OPP skrev 2018-05-22 10:32:46 följande:

Måste bara uppdatera lite! Var på VUL nyss, och därinne syntes en liten plupp med pickande hjärta. :)

Nu kanske man vågar tro på detta. Äntligen efter 3 år! Hon mätte den lill* och räknade till 8+0, medan appen säger 7+3.

Hur går det för er andra?

Jag var också på VUL idag. Det va en liiiiten liten knöp på 6+0 fast jag trodde 8+6. Det var så litet så man såg något som pickade på men svårt att garantera något. Men hon sa att allt såg ut som det skulle med gulesäck och allt. Tror intr jag fått missfall i vecka 6 och att det ligger kvar för tog ett clearblue för 2 veckor sen som visade 2-3 och ett för en vecka sen som visade 3+.
    Så det är lite lättare att vara glad nu.
  • Jejje93
    OPP skrev 2018-05-22 12:53:10 följande:
    Vad kul! Jag håller med, det är lättare att vara glad nu. Men om mitt VUL stämmer tidsmässigt, vilket jag inte tror då jag vet när ÄL var, så blir vi flyttade till december... det gäller att knipa då till januari. :)
    Hahah jaaaa. Elakt att bli född i december ;)
    Jag är så galen så jag tog ett nytt grav. Test idag fast jag vart på VUL. MEN Blev lite osäker med att hon hade svårt att se hjärtat. Men vecka 6+0 kanske det är vanligt i... jag tog ett test och det blev ett starkt streck nästan innan kontrollstrecket. Så är nog gravid iallafall haha!
  • Jejje93
    Delilah2001 skrev 2018-05-22 14:57:37 följande:
    Vecka 6+0 är gränsfall att se hjärta...

Jag gjorde ultraljud i vecka 6+0 med första barnet, då syntes hjärtat.

Men i vecka 6+0 med andra barnet syntes det inte.
    Ja hon sa så. :)
    Det var ju något som tickade på vid fostret men hon sa att de lika bra kan vara ett blodkärl från mig. Men allt såg bra ut så hon trodde det var hjärtat :)
  • Jejje93
    OPP skrev 2018-05-22 15:15:25 följande:
    Ha ha! Hon som gjorde UL idag på mig frågade hur många test jag gjort eftersom jag inte trott på graviditeten. BARA 4 sa jag. :)
    Jag är uppe i sex stycken Hahaha.
  • Jejje93
    Kanelis skrev 2018-05-22 15:42:35 följande:

Hur har ni gjort för att få så tidiga ultraljud? Eller det är standard?? Jag ska på inskrivning om en vecka, bör då vara i vecka 7. Hade SÅ gärna fått ett VUL då för att veta att det verkligen finns något där...

Jag övervägde abort först. då är VUL standard. Sen har jag PCOS och då vill dom se så det är ok. :)
    Annars i regel är det inte ultraljud förns RUL om du ej har haft problematik tidigare
  • Jejje93

Skitdag idag, är illamående som inni****** och trött så jag knappt kan stå på jobbet. :(
    Och igår sa pappan till barnet att han aldrig mer vill höra ifrån mig då han känner sig "pressad"

Svar på tråden BF Januari 2019