• Vegas

BF Januari 2019

Hej allihopa! Vi är gravida med vårat 2a barn som är beräknad 7e januari. :) Känns helt otroligt. Vi har försökt 6 månader och fått 1 missfall. Fick Gravid 1-2 på bim-1. Tog ett nytt test för att se hcg öka bim+3 och fick Gravid 2-3. När jag fick missfall ökade inte hcg och fick Gravid 1-2 även en vecka efter bim.

Kanske kan börja tro på detta nu :) Har jätte ömma bröstvårtor och det spänner långt ner i magen.

Tål dock att nämna att jag i förrgår blev dunder förkyld med feber och allt :/ känns så typiskt att man blir förkyld just när man blivit gravid. Hoppas lilla ärtan klarar sig där inne. <3

• Vegas
    Imra skrev 2018-05-03 13:50:06 följande:

När har ni tänkt att ringa er barnmorska? Är i V.5 (4+4) och tycker nästan det känns tidigt? Hur känner ni och hur har ni tänkt göra? :)

Jag tänkte nog ringa nästa vecka när jag är i v.6 (5+)

Här i Sundbyberg har dom börjat med tidigt möte redan i v.6 eller v.7 :)

Annars går man väl normalt vecka 8. Men man kan ju alltid boka en tid tidigt tänker jag.
  • Vegas
    gisse skrev 2018-05-03 13:48:43 följande:

Grattis till alla som plussat :)

Vi fick veta i förrgår att jag är gravid med bf 7/1

Vi har ett barn på 2 år sen innan.

Hoppas verkligen att allt kommer gå bra

Gud vad roligt! Vi har bf samma dag :) mitt barn är 1 år och 10 månader. Och kommer vara 2,5 exakt när detta frö är beräknat :)

Hur mår du?
  • Vegas
    Wuuaau skrev 2018-05-13 22:11:15 följande:

Behöver era råd!

Jag har under ett och ett halvt år försökt skaffa syskon utan lycka tills igår då ett plus visade sig! Åkte direkt för att köpa ett digitalt test som visade 1-2 veckor. Jag har regelbunden ägglossning så enligt uträkningar av appar så är jag i v.5 alltså 4+2 idag om bf är 17/1.

Jag trodde inte att det var sant eftersom jag i torsdags fick rosa flytningar så trodde jag att mensen var på g. Men igår så fick jag mitt efterlängtade plus och tänkte då att de rosa flytningarna var tecken på en nidblödning.

Idag har jag dock haft ganska mycket bruna flyningar, med gräddfilskonsistens typ. Och en strimma av rent rött blod syntes med.

Tror ni att jag nu är påväg att få missfall? Jag behöver verkligen era råd och erfarenheter.

Så orolig nu..

Hej! Jag vet inte om det är till någon hjälp men när jag fick missfall så blödde jag mycket och framförallt hade jag fruktansvärt ont.

Det är normalt att blöda lite i graviditeten.

För att stilla min oro nu när jag blev gravid igen så gjorde jag ett nytt digitalt gravtest varje vecka för att se att veckorna (och hcg) ökade. Tills jag fick 3+.

Men ring din mvc om du är orolig! Håller tummarna för dig! <3
  • Vegas
    Delilah2001 skrev 2018-05-19 09:22:20 följande:

Tack!

I morse visade det 2-3, men det borde ju visat 3+?

Det är väl när man är i vecka 6+ som den visar 3+? :) eftersom den visar veckor sen befruktningen.

Det är ju positivt att den visade 2-3! Då har hcg ökat iaf!
  • Vegas
    Jeex skrev 2018-05-20 14:51:32 följande:

Det var ett himla tråkigt bemötande du fick. Hon kunde svarat dig trevligare med tanke på din oro. Dock är det vanligast att blir erbjuden sitt första ul när det är dags för rul. Så det är absolut inte sent. Det går att söka privat om man vill göra ett tidigt vul.

Jag har bokat in ett privat vul. Får betala 700kr för det tror jag , och det tycker jag är värt. Hoppas att få se ett tickande hjärta :)

Mår väldigt illa och är sjukt trött, så jag känner mig gravid iaf. Är i vecka 7+0 idag.
  • Vegas
    Jeex skrev 2018-05-20 16:03:18 följande:

Jag hade nog också bokat ett privat om det inte var så att jag blev erbjuden ett tidigt (pga utomkveds måste jag alltid göra tidiga vul när jag blir gravid)

Jag fick se hjärtat ticka inatt hos gynakuten. En sådan känsla :) Ska bli spännande att få se det igen nu på ons när jag ska till min bm, är då i v.7 (6+4)

När ska du på ditt besök ? Håller tummarna för det lilla hjärtat :)

Häftigt! Jag längtar jätte mycket till på fredag då jag ska göra vul :) då kommer jag att vara i v 7+5. Ska bli så spännande att se.
  • Vegas
    Delilah2001 skrev 2018-05-21 12:01:31 följande:

Här är en!

Hur går det för dig? Slutat blöda?
  • Vegas
    Delilah2001 skrev 2018-05-21 17:22:49 följande:

Det har slutat helt nu, skönt!

Ska göra ultraljud om två veckor.

Gud vad skönt! :) vilken vecka är du i när du ska göra vul?
  • Vegas
    Kanelis skrev 2018-05-22 15:42:35 följande:

Hur har ni gjort för att få så tidiga ultraljud? Eller det är standard?? Jag ska på inskrivning om en vecka, bör då vara i vecka 7. Hade SÅ gärna fått ett VUL då för att veta att det verkligen finns något där...

Jag gör det privat, alltså betalar jag för det. Fick missfall i februari så är lite känslig och vill se att allt är okej. Du kan höra med ditt mvc om vilken klinik du kan boka in vul på :) Den kliniken jag valde vill dock att man är i minst vecka 8. För att garantera att se något.
Svar på tråden BF Januari 2019