Inlägg från: Anonym (Liknande) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Liknande)

Ångest och oro för livsförändringar

När jag var gravid med första barnet hade jag ångest och panikattacker från vecka 30 till vecka 36-37 kanske. Jag gick till psykolog på mvc, men tyckte inte det hjälpte, fick mina "utbrott" ändå och inget kunde stoppa det. Det som hjälpte var tiden, till slut la det sig helt enkelt. Det var hemskt när jag var mitt i det, men det gick över och det kommer det göra för dig med, även om det inte känns så just nu.

Jag har också tidigare haft såna perioder, bland annat när jag träffade killen som nu är min man, antagligen för att jag visste att han var den jag skulle gifta mig med och det blev allvar = stor livsförändring. Nu är jag gravid med andra barnet och är nu i vecka 31, snart 32. Har varit orolig att samma sak ska hända igen, men dels har jag sonen och så jobbar jag heltid, så jag har inte hunnit känna efter så mycket heller tror jag. Försök hålla dig sysselsatt, gå ut och gå när du känner att det börjar bli jobbigt. Det är tyvärr det enda tipset jag har att komma med. Hoppas att det börjar ge med sig snart! Många kramar!

Svar på tråden Ångest och oro för livsförändringar