• Anonym (%=%$/^)

Ni med barn vars respektive initierade skilsmässa/separation...

Hade er respektive dåligt samvete och gynnade er ekonomiskt pga att det var han/hon som valde att lämna? Tänkte kanske mest på boendefrågan. Hörde talas om en hemmafru med fin adress som blev bedragen och maken som ville skiljas gav henne huset. Oturligt nog var det så dyrt i drift/underhåll så hon fick sälja det till slut, men tanken var ju ändå god förhoppningsvis.

• Svar på tråden Ni med barn vars respektive initierade skilsmässa/separation...
  • Anonym (nope)
    Anonym (%=%$/^) skrev 2018-04-16 16:03:16 följande:

Hade er respektive dåligt samvete och gynnade er ekonomiskt pga att det var han/hon som valde att lämna? Tänkte kanske mest på boendefrågan. Hörde talas om en hemmafru med fin adress som blev bedragen och maken som ville skiljas gav henne huset. Oturligt nog var det så dyrt i drift/underhåll så hon fick sälja det till slut, men tanken var ju ändå god förhoppningsvis.

kort svar: nej, varken i min egen skilsmässa eller i någon annans jag hört om har någon part gjort så 
  • Anonym (%=%$/^)
    lövet2 skrev 2018-04-16 17:56:55 följande:

Nej. Tvärtom, faktiskt.

Du gav bort boendet förmånligt till den andra parten?
  • Anonym (Tina)

Det beror på. Man måste spela sina kort rätt om en partner väljer att bryta och man vill vinna ekonomiskt i caseet. 

• Anonym (%=%$/^)
    Anonym (Tina) skrev 2018-04-16 20:27:58 följande:

Det beror på. Man måste spela sina kort rätt om en partner väljer att bryta och man vill vinna ekonomiskt i caseet. 

Kan du möjligtvis utveckla lite?
  • lövet2
    Anonym (%=%$/^) skrev 2018-04-16 16:03:16 följande:
    Hade er respektive dåligt samvete och gynnade er ekonomiskt pga att det var han/hon som valde att lämna? Tänkte kanske mest på boendefrågan.
    lövet2 skrev 2018-04-16 17:56:55 följande:
    Nej. Tvärtom, faktiskt.
    Nej, han försökte snarare göra mig bankrutt och tvinga mig och barnen att flytta från huset till någon liten billig lägenhet. Han ville att jag skulle lösa ut honom från huset för hutlöst mycket pengar.

• Fluffis

Vi körde by the book, blev bäst för bägge.

Dock finns det gott om exempel när den som lämnat, av dåligt samvete efterskänker en massa, och torskar ekonomiskt. Oftast kvinnan, som tragiskt nog redan halkat efter i lön, delvis pga all f-ledighet och vabb.

Kvinnor, kräv er rätt vid skilsmässa!

Med vänlig hälsning, en man

Svar på tråden Ni med barn vars respektive initierade skilsmässa/separation...