Inlägg från: viseversa |Visa alla inlägg
  • viseversa

Bugaboo Fox eller Emmaljunga nxt90?

Nu har jag inte haft den emmaljunga du funderar på men jag har en bugaboo och är inte jätteimpad. Tycker den är låg i liggdelen. Sen när barnet sitter i fullt sittläge så tycker jag sittdelen är för "grund" så barnet mest "hänger" i skrevet i selen. Känns som utan sele skulle barnet gluda ur. Bytte till emmaljunga scooter och sittdelen är mycket bättre men hittar alltid något som stör mig på alla vagnar jag har. Men han sitter bättre i den. Skulle nog välja bort ergonomiska sittdelar helt.

• viseversa
    Bubbel85 skrev 2018-04-15 18:11:41 följande:
    Skillnaden med Fox nu sägs dock vara att liggdelen inte är så låg samt att sittdelen är ändrad för att undvika det du skriver dvs att de blir hängande i selen. Jag har beställt en Fox så det återstår att se :) har haft en Emmaljunga citycross innan, trevliga vagnar men just citycrossen tyckte jag var otymplig och väl så rejäl på nåt vis. Vet dock inte hur nxt90 är såklart.
    Det låter ju jättedra. Just detta med den grunda sittdelen var det som störde mig mest. Undrade hur som kunde missa en sån viktig detalj. Det är ingen billig vagn liksom.
Svar på tråden Bugaboo Fox eller Emmaljunga nxt90?