Inlägg från: Anonym (Sunt förnuft) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sunt förnuft)

Skaffa barn själv

Anonym (F) skrev 2018-04-15 19:40:16 följande:

Jag kan tycka det mest rättvisa mot ett barn är att försöka ha två föräldrar i sitt liv. Men det är jag nog ganska hemsk person för att tycka.

Nej, du har helt rätt.
    Det där med inseminiation för singlar är åt pepparn... lindrigt uttryckt.

Ett barn beöver en far och en mor.
  • Anonym (Sunt förnuft)
    elin1989 skrev 2018-04-16 11:10:19 följande:

Det är helt klart en fördel om hon har bra kontakt med sin familj. Förstod bara inte vad det är som ska diskuteras med dem, typ hur mycket ansvar de ska ha? Om hon har bra kontakt med sin familj så kommer de väl vilja vara involverade med barnet. Sen skulle jag nog också ge en heads-up innan jag drog till Danmark, om hon nu står dem nära.

Vadå ansvar?

Man kan aldrig begära att andra ska ta ansvar för sina egna ungar, än mindre när man är så egoistisk att man skaffar dem på egen hand.

Jag är glad att jag inte har någon dotter som skulle kunna försätta sig i en sådan situation.
  • Anonym (Sunt förnuft)
    elin1989 skrev 2018-04-16 12:26:22 följande:
    Nej jag håller med dig. Det var därför jag inte förstod varför hon skulle diskuteras igenom beslutet med resten av familjen innan hon bestämde sig. Förstod inte vad de hade med saken att göra.
    Aha, jag läste nog lite för fort. =) 
    Less is more skrev 2018-04-16 13:08:40 följande:
    Nä - det är ju det hon behöver undersöka. Jag skulle inte skaffa barn på egdn hand om inte min mamma / närmaste familj som syskon och kände sig någorlunda med på tåget.
    Jag skulle inte ta på mig något ansvar alls. Noll.
    Sedan kanske jag hade hjälpt till någon gång men på mina egna villkor.

Så som jag gör idag med mitt barnbarn som jag är farmor till, han har en mor och en far som klarar det galant utan knot.
Svar på tråden Skaffa barn själv