Inlägg från: Less is more |Visa alla inlägg
  • Less is more

Skaffa barn själv

Ett barn kan man säkerr ta hand om själv. Men prata igenom detta först med dina föräldrar och syskon.

• Less is more
    elin1989 skrev 2018-04-15 20:18:05 följande:

Varför? Vad har hennes föräldrar och syskon med saken att göra? Hon är 35.

Eftersom barnet inte har någon pappasläkt utan bara en förälder/mamma - så kommer ju mammans familj betyda mycket. Barn behöver en familj, ett sammanhang.
  • Less is more
    elin1989 skrev 2018-04-15 20:18:05 följande:

Varför? Vad har hennes föräldrar och syskon med saken att göra? Hon är 35.

Eftersom barnet inte har någon pappasläkt utan bara en förälder/mamma - så kommer ju mammans familj betyda mycket. Barn behöver en familj, ett sammanhang.
  • Less is more
    Anonym (Sunt förnuft) skrev 2018-04-16 12:12:32 följande:

Vadå ansvar?

Man kan aldrig begära att andra ska ta ansvar för sina egna ungar, än mindre när man är så egoistisk att man skaffar dem på egen hand.

Jag är glad att jag inte har någon dotter som skulle kunna försätta sig i en sådan situation.

Nä - det är ju det hon behöver undersöka. Jag skulle inte skaffa barn på egdn hand om inte min mamma / närmaste familj som syskon och kände sig någorlunda med på tåget.
  • Less is more
    Medlem 720 skrev 2018-04-18 23:13:36 följande:

Hur gör en helt normal kille som längtar o känner samma sak? Längtar efter att träffa fröken rätt och få barn.

Det är inte så lätt att åka till Danmark för en kille.

Men du kan lämna in dina spermier där.....:)
  • Less is more

De av mina tjejvänner/bekanta som inte fått barn är alla väldigt trevliga och hänsynsfulla. Ingen av dem har någonsin "tjatat eller tvingat" på någon man ett barn

( om ni förstår vad jag menar). Det är istället sånt man kan börja prata om när relationen blivit mer etablerad.

Sen har relationerna tagit slut och det har liksom låst sig för dem. Det blir inget. De är 45+. Det är så sorgligt att se och veta. Det är verkligen inget "fel" på dem. De gjorde allt rätt - men män är sega..... Eller så är det män som är inbitna ungkarlar i själ/ hjärtat.

De flesta jag känner inkl mig som däremot fått barn har varit mycket mer otåliga och tydliga mot våra män tidigt i relationen. Att om " vi ska fortsätta ihop så vill jag ha ett liv med barn" och vill inte du det så kan vi likagärna får vi avsluta detta nu för då har jag inte tid med detta.

Det kanske finns bra nätverk för de som skaffar barn på egen hand, så ni kan hjälpas åt och dela upplevelser och tankar om era barn och föräldrarskap tillsammans.

För det kan hända så mycket på vägen. Graviditet och förlossning kan vara jobbig. Sen kommer uppväxten och alla upplevelser och situationer man vill dela och reflektera över som förälder.

Svar på tråden Skaffa barn själv