Varför blir jag inte gravid?
Hej på er! Jag hoppas att allt är jättebra med er.
Jag är en tjej på 18 år och har en sambo som är 21. Vi båda har ett stabilt jobb & vi har en egen lägenhet som vi bor i tillsammans.
Vi har försökt skaffa barn i ungefär 10 månader nu och jag blir lika besviken när mensen kommer. Vi försöker ha sex både innan, under och efter ägglossningen men ingenting händer. Det börjar bli tufft nu.
Vad kan detta bero på? Hur långt tid tog det för er att bli gravida?
Berätta gärna!
Kan även tillägga att jag har Ulcerös Kolit & äter Pentasa och Azathioprine varje dag och var sjätte vecka får jag behandlingen Entyvio.
Tack på förhand!
Jag har också autoimmuna sjukdomar, vi gjorde en utredning hos Landstinget som tyvärr inte visade något för de tog för få prover (de tar heller inga immunprover i Sverige). Så vi reste till Aten och fick en mycket bättre utredning där. Det visade sig att jag har en autoimmun koagulationssjukdom och överaktivt immunförsvar som orsakar mina fertilitetsproblem. Behandlingen består av Intralipiddropp, kortisontabletter, Fragmin och Trombyl.
Jag kan rekommendera att du köper och läser boken "is your body babyfriendly" av Dr Alan E Beer.
Den finns att köpa på Bokus och Adlibris för ca 200kr.
Du är också välkommen till tråden "Vi som snart är gravida efter utredning i Aten" Där är vi många som kämpar tillsammans.