• gamlapappan3

Varför blir jag inte gravid?

Vikten kan också spela in. Oberoende av vilken vikt du har verkar det som att det är lite lättare att bli gravid under de perioder man minskar en aning i vikt och lite svårare att bli gravid under perioder när man går upp i vikt.

Tänk på att det är de 4-5 dagarna före ägglossningen som sannolikheten är störst att bli gravid.

• gamlapappan3
    Corneliass skrev 2018-04-13 16:28:03 följande:

Jag väger omkring 52 kg och är 165 cm lång, min killes vikt har jag inte riktigt koll på. 
    Tack så mycket för ditt svar! Har hört någonstans att det är stor chans att bli gravid om man har sex varannan dag, har någon hört någonting om det är sant eller inte? 

Ja, jag har också sett flera gånger att man påstår här på FL att varannan dag är bättre än varje dag. Jag vet inte om det är så. Jag och min fru har varje gång börjat ungefär en vecka före beräknad ÄL och sedan haft sex varje dag fram till vi varit säkra på att ÄL ägt rum ... eller nästan varje dag för alltid är det något barn som vaknar, besök av farmor och liknande som gör att man inte fullt ut kan fullfölja planen.

Det är inget konstigt att inte bli gravid direkt, utan det är normalt att det kan dröja ett tag.
  • gamlapappan3
    Corneliass skrev 2018-04-13 17:42:22 följande:
    Jo men precis. Att det tar ett tag är jag medveten om men det är väl så att det känns längre tid än vad det egentligen är. Känns bara så otroligt segt att vänta och vänta och aldrig få det där plusset på stickan. Och inte känner jag mig stressad heller eller går runt och tänker på det alls utan jag bara lever ett normalt liv. 
    Får man fråga om du själv har barn? :) 
    Ja, jag har fem biologiska barn och två bonus som bor heltid med oss. Jag känner verkligen igen känslan att det känns segt medan man går och väntar på ett plus, men sen efteråt känns det som att det inte tog någon tid alls.
Svar på tråden Varför blir jag inte gravid?