Inlägg från: Smurf79 |Visa alla inlägg
  • Smurf79

Fler barn???

Fick första barnet vid 28, insåg ganska snabbt att jag inte ville ha tätt mellan barnen, tyckte bebistiden var jobbig nog med ett barn. Hade också jobbig graviditet med foglossning och jobbig förlossning. Satt in en hormonspiral när sonen var några månader gammal och tänkte att 5 år nog blir lagom tid mellan barnen.... Åren gick och sonen fyllde 5 och bebissuget lyste med sin frånvaro. Så jag tog ut spiralen och började men minipiller. Sambon började hinta lite smått att det kunde vara roligt med ett syskon men tjatade absolut inte. Jag försökte uppbåda bebislängtan så gott jag kunde men inte förrän sonen fyllde 8 (!) kom suget och det med besked! Slutade med minipiller och 3 månader senare var jag gravid. Det blev 9 år och 20 dagar mellan syskonen. Skulle precis fylla 38 när lillasyster föddes. Är så nöjd nu, sonen är stor och självgående och älskar sin lillasyster. Men hade inte bebissuget kommit hade han förblivit ensambarn, och det hade också blivit bra. Tycker att alla barn ska vara efterlängtade för sin egen skull.

Svar på tråden Fler barn???