Suspekta tyska inkasso- och advokatbyråer...
Har själv varit korkad nog att råka ut för detta på en likande sida men som ägs/är kopplad till paidwings. Dumt nog betalade jag i skräck när första kravet kom för några dagar sedan. Har gjort en del efterforskning efter det och i deras användarvillkor står följande:
§ 13 Ångerrätt
Du har rätt att inom fjorton dagar återkalla avtalet utan att ange några skäl.
Ångerfristen är fjorton dagar från och med den dag då avtalet ingicks.
För att utöva din ångerrätt måste du informera oss (Paidwings AG, Alte Steinhauserstrasse 1, 6330 Cham, Switzerland, fax: +41 (0) 41 5087019, e-post: support@datingcustomercare.com) om ditt beslut att återkalla avtalet genom ett entydigt meddelade (till exempel ett brev som skickas med vanlig post, fax eller e-post).
För att ångerfristen ska anses ha iakttagits räcker det att du skickar iväg meddelandet om att du utövar ångerrätten innan ångerfristen har gått ut.
Då det ännu inte har gått 14 dagar har jag skickat iväg ett meddelande till deras supportmejl där jag förtydligar att jag utövar min ångerrätt. Inväntar svar. Genom att det står i användarvillkoren att det räcker med att jag skickar iväg meddelandet tyder jag det som att jag inte nödvändigtvis måste få ett svar för att jag ska ha utövat min ångerrätt.
Vidare står det:
Följderna av att ångerrätten utövas
Om du ångrar att du ingått det här avtalet och återkallar det, måste vi återbetala alla betalningar som vi har fått av dig, inklusive leveranskostnaderna (med undantag för de extra kostnader som uppstått på grund av att du har valt ett annat leveranssätt än den ekonomiskt mest fördelaktiga standardleverans som vi erbjuder), omedelbart och senast inom fjorton dagar från den dag då vi mottagit meddelandet om att du återkallar det här avtalet.
Med det sagt känner jag mig inte helt övertygad om att jag kommer få ett svar pga. företagets rykte, men med tanke på att jag tagit dessa åtgärder tänker jag inte under några omständigheter betala ytterligare summor vare det är inkassokrav eller annat. Om de börjar bråka kommer använda ovan och mitt mejl som bevis. Kan inte se hur det skulle hålla som krav i högre instans för övrigt pga. detta.
För övrigt är inte deras betalningsmetoder förenliga med svensk lag, det finns absolut ingen info om betalningsvillkor efter att man tryckt på köp knappen och lämnat sidan.