Inlägg från: Mathias123 |Visa alla inlägg
  • Mathias123

Suspekta tyska inkasso- och advokatbyråer...

Har själv drabbats av det där företaget Paidwings upprepade krav. Nåt som indikerar att de är oseriösa och befinner sig  gränsen till det olagliga, är deras ton,  Tex nämnde de för mig att jag ska tänka mig för innan man gör en polisanmälan då detta kan drabba ens familj och bekantskaps krets, Vilket företag  gör så?? Snarare påminner det om hot. De hoppas att man ska skämmas och därför helt enkelt betalar. De samarbetar högst troligt med dejtingföretagen. och tar sedan dubbla kostnaden för att driva in pengarna. Otäcka människor.

• Mathias123

Tufft av dig att göra polisanmälan. Oftast gör inte människor det. Dessa företag och skojare räknar med att man betalar, helt enkelt. Jag ska spärra mitt kort nu då jag ser att det görs uttag på 449 kronor varje månad. Enligt svensk lag så ska de påminna " kunden" om man vill förlänga ev prenumeration på deras tjänst, men det har jag inte gjort. Dock- har man missat det " finstilta " får man dessvärre betala.  Men, dessa skojare försvårar för kunden, man tror man gjort en medlemsregistering, och istället visar det sig att det är fråga om abonnemang på minst tre månader, typ. Jag tror det är bäst att utmana dem, säga att man bestrider fakturan, och att ärendet får gå till svenska kronofogdemyndigheten istället. Då tror jag de backar om de försökt lura en. De är lite otäcka med sin stil och ton, faktiskt. Uppträder hotfullt och osnyggt. Jag tror de tjänar en del pengar på att måhända en del naiva personer ( som jag själv) anmäler sig och bokar ett medlemskap som, dels, kunden inte är helt införstådd med vilka regler som gäller,  dels, även pga rent lurendrejeri där kunden luras att tro att man ingått ett längre prenumerationsavtal som inte på något sätt informerats om i början. Bäst att vänta på att svensk kronofogde eller myndighet tar kontakt med en, å ta ärendet därifrån. Dessa skumma företag på nätet är smågangster, snarare.

Svar på tråden Suspekta tyska inkasso- och advokatbyråer...