• Svea87

Mensvärk i vecka 8 orolig

Jag fick ett missfall i vecka 6 i oktober. Nu är jag i vecka 8 och idag har jag haft ont i ländryggen och känt som mensvärk.. blir ju direkt orolig.. har inte mått så illa idag heller och tänker direkt att symptomen försvunnit för att missfall är pågång: ( med mina två andra barn mådde jag jätteilla men denna gång har det bara varit lite ocv typ efter att jag ätit.. hur känns/kändes er växtvärk?

• Svar på tråden Mensvärk i vecka 8 orolig
  • Johannana

Under vecka 5-6 hade jag också mensvärk (växtvärk), vid flera tillfällen kunde jag vakna av att jag hade vansinnigt ont. Var dock ingen fara för min del, är i v18 nu :) Alla graviditeter är ju olika så det behöver absolut inte betyda missfall. Håller tummarna för dig!

• dummamej2

Hade också "växtvärk" till och från hela graviditeten. Speciellt i början! Måde otroligt illa då jag var gravid vid ett tillfälle då jag valde att göra abort, när jag väntade min dotter mådde jag inte illa en enda dag. Det är heeeelt normalt att ha mensvärk och var glad att du slipper må illa!

• MaTik

Hade också värk i början som kändes precis som mensvärk, men det var växtvärk. Hade inte heller några särskilda symtom, och vissa dagar försvann de få symtom jag hade. Är i vecka 33 nu. :)

Svar på tråden Mensvärk i vecka 8 orolig