• Beya

Ni som var oroliga för autism - hade er barn det?

Detta behövde jag höra. Är så orolig för min dotter o läser varje dag om autism. Väntar på utredning men kön är på över ett år

Anonymmamma12 skrev 2023-03-24 20:31:31 följande:

Hej! Gammal tråd men jag vill skriva detta ändå fall det finns någon mer som var som mig och sitter och läser massa autismtrådar. Jag var helt övertygad av att min son hade autism från att han var sen med svarsleende tills ca 13 månader. Desto mer jag läste desto mer tycker jag stämde och jag letade febrilt i olika trådar för att se vad som stämde in på honom. idag ångrar jag jättemycket att jag la ner så mycket tid på att oroa mig, det skulle ju oavsett inte göra någon skillnad. Med det sagt så visade det sig att vår kille inte alls hade någon autism utan det var bara jag som övertolkade allt som ögonkontakt osv. Han var bara en lite allvarligare bebis som inte hade nått större närhetsbehov och var lite sen med det mesta. Oron släppte helt när han blev mer och mer ?människa? och idag inser jag även att det inte hade spelat någon roll om han hade autism eller inte. Så alla där ute, SLUTA googla och njut av era barn, och är ni oroliga prata med BVC istället! 

Svar på tråden Ni som var oroliga för autism - hade er barn det?