• Anonym (sg)

Ny tråd till 10-15 kg till sommaren.

www.familjeliv.se/forum/thread/78344470-ner-10-15-kg-till-sommaren.

Tänkte ta och starta upp den gamla tråden till en ny, då jag inte vet vilka som är kvar och kanske det finns andra där ute som nu känner för att haka på!

Vill man förutom vikt även kanske skriva upp mått så är det lika välkommetGlad Kan ju vara kul att även jämföra,då vikten kanske inte alla gånger ändrar sig så mycket som man kanske hade hoppats på!

Min vikt idag: 73 kg.
    Mått midja:83 cm.
    Mått mage (över navel) 94 cm.

• Svar på tråden Ny tråd till 10-15 kg till sommaren.
  • Anonym (sg)

Kul att vi blir ett par stycken som är på ett tag till!

I helgen blir det lugnt här för min del. Åkt på värsta förskyldningen. Så det blir att försöka kurera sig på bästa sätt..

• Annica71

Efter denna helgen skulle jag bli glatt överraskad om vågen visar - på onsdag.

Haft besök av goda vänner fre-sön vilket inneburit en del alkohol, godis samt en halv kebabpizza i lördags men men.

Ska jag kunna hålla detta resten av livet så måste man få unna sig ibland

Hoppas ni haft en härlig helg. Igår satt jag ute i bara linne och drack kaffet.

Annica med Tiffany 2005-07-10 och Melanie 2007-04-10
  • Anonym (Bröllop i juni :-))

Jag är med. Började min resa 22/11 med 100 kg och 110 cm över naveln. Har som minst varit nere på 85 kg och 94 cm över naveln sen dess men har haft en svacka med lite viktuppgång. Nu hat jag tagit tag i det igen så idag väger jag 86 kg och 94 cm över naveln.

Mitt första mål är att komma ner på min inskrivningsvikt för första graviditeten (75 kg) och sen mitt andra mål är att väga 70 kg och stanna där.

• Annica71

Ja jag blev glatt överraskad FörvånadTyst

-0,6 denna veckan trots helgens "skräp". Jag höll mig ju dock inom gränsen för antal kalorier men ändå.

-11,4 kg på 3 månader är jag sjukt nöjd med. Nu återstår 9 kg till.

• Anonym (sg)

Väger mig igen på måndag.

Har blivit än så länge ca 3 mil som man promenerad denna vecka och det kan ju säkert bli minst någon mil till!

Inte varit iväg på gym på ett tag nu pga man varit sjuk och annat. Känner att man får börja ta tag i det snart igen. Inte så mycket för viktens skull egentligen utan mest för att man känner sig starkare och får en annan form i kroppen.

• Anonym (Bröllop i juni :-))

Åkte på magsjuka inatt men vägde mig imorse iaf så resultatet är kanske inte helt pålitligt men -1 kg och 2 cm över naveln sen förra veckan. Så idag väger jag 85 kg och 92 cm över naveln.

• Anonym (sg)

Skulle ha vägt mig imorses men vågen fungerade inte. Så det får bli en annan dag. Mätte mig iaf och har gått ner ytterligare 1 cm runt magen.

• Annica71
    Anonym (sg) skrev 2018-04-16 17:33:05 följande:

Skulle ha vägt mig imorses men vågen fungerade inte. Så det får bli en annan dag. Mätte mig iaf och har gått ner ytterligare 1 cm runt magen.

Måtten är bättre än vågen faktiskt.
    Anonym (Bröllop i juni ) skrev 2018-04-16 10:23:49 följande:

Åkte på magsjuka inatt men vägde mig imorse iaf så resultatet är kanske inte helt pålitligt men -1 kg och 2 cm över naveln sen förra veckan. Så idag väger jag 85 kg och 92 cm över naveln.

Magsjuka är inget vidare men bra vid viktminskning

• Annica71

Så sjukt nöjd -0,7 senaste veckan. Totalt -12,1 sedan starten 10 januari.

• Anonym (Meri)

Jag vill gärna vara med :)

Vikt idag: 59,4

Midja idag: 71 cm

Skulle behöva gå ner 10 kg (jag är kort!). Har vägt så mkt nästan hela mitt vuxna liv men så fick jag barn nyligen och sedan blev det såhär :)

• Anonym (Vegan)

Har inte druckit en droppe alkohol på 2 veckor nu och gått ner ett kilo till. Jag väger idag 91 kg (vägde over 100kg efter nyår...

• Anonym (10 kilo till)

Jag hakar gärna på. Jag har gått ner tio kilo och har 20 kvar nästa delmål är 10 kilo till.

Vikt: 92 kilo

Midjemått: 92 cm

Längd: 170 cm

GI är det som funkar bäst för mig. Mitt största problem är att jag tröstäter känns något jobbigt tar jag en bulle så mår jag bättre typ. Min viktresa har också varit en resa i att hantera känslor på ett mer konstruktivt sätt. Säg till om jag inte passar in här mina problem kanske är OT.

Rent viktmässigt är det viktigt för mig att äta på regelbundna tider, äta lagom stora portioner och röra på mig. Jag slarvar gärna med maten och blir jättehungrig så blir det onyttigheter istället.

• Anonym (25 kg)

Jag är oxå på!

155 lång och 86 kilo.

Sonen blev 1år på lördag men har inte gått ner ett enda kilo än :(

• Anonym (25 kg)

Glömde skriva att jag har som målvikt att gå ner till 60 kg.

Mina mått vill jag inte ens tänka på ????

Har precis börjat använda lifesum men har regat mat och så på S-health sen nån månad tillbaka. Har en jäkla massa överkänslighet så äter mjölk och glutenfritt samt att jag inte tål en massa frukt/nötter/tomat bla.

Svar på tråden Ny tråd till 10-15 kg till sommaren.