• NextUp

Little farmers välling!

Jag har inte testat deras välling men däremot deras gröt, även den blev klumpig och tjocknade till rejält en kort stund efter blandning. Så illa att min son inte klarar att äta den utan att klökas eller kräkas så efter ett par försök slängde jag den grötförpackningen och kände aldrig mer. Hoppas du får svar från någon som provat deras välling också.

• NextUp
    Slemmis skrev 2018-04-03 11:52:27 följande:

Tack för era svar! Verkar som att fler haft problem alltså. Har nu inhandlat Sempers majsvälling istället och ska prova den idag. Funderar på att skriva till little farmer/lantmännen så de vet om problemet!

Ger för övrigt riktig mat också men vill även ge välling då jag tänker att det kan vara smidigt med flaska i vissa situationer. Ersättning ska hon få ett tag till men blir väl tillslut för stor. Vet däremot många som druckit välling i flera år ????

Vill du ge välling hade jag satsat på havrevälling istället för majs, mildare och betydligt mindre risk för förstoppning. Havre innehåller även mindre mängd gluten än vanlig eller fullkornsvälling.
Svar på tråden Little farmers välling!